Tietomurrot yrityksissä: tietoturvakonsultti kertoo (KPMG)

Tapahtuman tyyppi:
Vierailuluento
Aika:
28.02.2014 - 10:15 - 12:00
Luennoija:
Matti Järvinen, KPMG, Head of Technical Security Services
Paikka:
Exactum CK112
Kuvaus:

English Summary: This event is directed at students interested in computer security and revolves around KPMG's study "Unknown Threat in Finland" and the work of a security consultant. Contact Sini Ruohomaa if you are interested in further such events (in English) and want early warning of such.

Update: Slides available.

KPMG julkisti tammikuussa "Tuntematon uhka Suomessa" -tutkimuksen loppuraportin, jota bongattiin TV-uutisistakin. Suomea on tituleerattu tietoturvan lintukodoksi, jossa kaikki on erinomaisen mainiosti. Tutkimuksessa analysoitiin organisaatioiden verkkojen tietoliikennettä ja tarkkailtiin mm. yritysten tietotekniikkaympäristöjen altistusta kehittyneille uhkille.

Tutkimuksesta vastannut Matti Järvinen tulee kertomaan sen tavoitteista, toteuttamistavasta ja tuloksista, sekä tietoturvakonsultin arjesta kansainvälisessä konsulttiyrityksessä: esimerkkejä erilaisista toimeksiannoista, osaamisen ylläpidosta yrityksessä jne. Matti vetää Suomen KPMG:n teknistä tietoturvakonsultointiin erikoistunutta tiimiä; KPMG on kansainvälinen asiantuntijayritysten verkosto, joka tarjoaa tilintarkastus-, vero- ja neuvontapalveluita.

Tutkimuksen voi ladata verkosta: Tuntematon uhka Suomessa.

Kohdeyleisö: tietoturvasta kiinnostuneet opiskelijat ja henkilökunta, alumnit, tietojenkäsittelytieteilijän uraesimerkkejä etsivät ja verkostoitujat.

Tilaisuus on avoin, tervetuloa!

Jos vastaavanlaiset tilaisuudet kiinnostavat mutta aika ei tällä kertaa onnistu, ilmianna itsesi Sini Ruohomaalle.

13.03.2014 - 13:55 Sini S Ruohomaa
17.02.2014 - 18:09 Sini S Ruohomaa