Yliopiston etusivulle Suomeksi På svenska In English

Tietojenkäsittelytieteen laitos

Tietoa laitoksesta:

Avoimien ovien päivä - Department Day 17.10.2008

Laitoksen avoimien ovien päivä eli vanha tuttu Laitospäivä järjestetään tänä vuonna perjantaina 17.10. kello 13-16 Exactumissa, toisessa kerroksessa.

Ohjelmassa muun muassa tutkimusyksiköiden ja -ryhmien esittäytymisiä, opintoneuvontaa, pokerinpeluuta, tanssipelejä ja iloista karnevaalitunnelmaa.

Puheohjelmassa luvassa (sali B222):

13.00 - 14.00

• Tilaisuuden avaus, laitoksen johtaja Hannu Toivonen
  • Opetuksen kolme linjaa ja maisteriohjelma esittäytyvät:
    • Ohjelmistojärjestelmät, Seppo Sippu
    • Algoritmit ja koneoppiminen, Jyrki Kivinen
    • Hajautetut järjestelmät ja tietoliikenne, Lea Kutvonen
    • Bioinformatiikan maisteriohjelma, Esa Pitkänen
  • "Hyvä opetus, parempi mieli", Jaakko Kurhila, opintoesimies
  • "Kaikkihyvä ALGODAN", Esko Ukkonen, Algodan-huippuyksikön johtaja ja HIITin tutkimusjohtaja

14.00 - 15.00 Tauko puheohjelmassa

15.00 - 15.30

• "Koulutus lyö leiville", Pauli Misikangas, FM 1998, Chief Technology Officer, Ekahau
  • "What I love and hate most at the Department", Alex Norta, MSc (Linz, Austria), Phd (Eindhoven, The Netherlands)
  • "Laitos, rakastettuni (?)", Matti Seise, opiskelija ja TKO-älyn jäsen

Puheohjelman vetäjinä toimivat Jaakko Kurhila ja Lea Kutvonen.

Lisäksi ohjelmassa:

• 14.15 Ohjelmistojen laadun ja laadunvarmistuksen professuurin koeluento, tutkimusprofessori Pekka Abrahamsson (VTT): "Laadunvarmistus ketterässä ohjelmistokehityksessä", sali C222
  • 16.00 Laitoksen alumnien alumnitapaaminen, ks. Alumni-sivu. Tervetuloa niin henkilökunta kuin alumnitkin!
  • 17.00 Alumniyhdistyksen perustamista valmisteleva kokous, sali CK111

UUTTA! Go-turnaus matemaatikot vs. tietojenkäsittelijät sekä go-opetusta

• 13.00 Turnaus alkaa, viisihenkisten joukkueiden ilmoittautumiset mieluusti tähän mennessä.
  • 14.00 Go-opetusta ja harjoituspelejä

Ohjelmaa päivitetään tälle verkkosivulle tarkemmin lähempänä ajankohtaa.

Tervetuloa niin laitoksen henkilökunta, opiskelijat kuin alumnitkin!

Kysymykset ja info: tiedottaja@cs.helsinki.fi

Briefly in English:

This year's Department Day will be held in Exactum on Friday, 17th of October at 13-16. The programme has speeches, games and the research groups and projects will be introducing themselves. The more detailed programme will be updated later on this website. All questions and inquiries at tiedottaja@cs.helsinki.fi. Welcome!