Projekti harri PÖYTÄKIRJA 4.10.2007 Aika ja paikka 4.10.2007 klo 8:15 Sali A219 Tietojenkäsittelytieteen laitos (Exactum) Gustaf Hällströmin katu 2b, Helsinki Osallistujat Lasse Leino, puheenjohtaja Minna Ulmala Anne Pääkkö Petri Kinnunen, sihteeri Aleksi Yrttiaho, ohjaaja Harri Laine, asiakas Asialista 1. Kokouksen avaus Alkoi klo 8:15. 2. Hyväksytään edellisen kokouksen pöytäkirja Hyväksyttiin. 3. Asiakastapaaminen OSJ, kurssien koodit ja käyttäjätunnukset. Intranet-tunnuksilla päästään. Harri Laine ei huolissaan asiasta, hoitaa meille pääsyn sinne. Nimilyhennetunnusta käytetään, käyttäjätunnus vain kirjautumiseen. Kuinka usein kursseja tai käyttäjiä haetaan? Kurssit ova julkisia, käytetään näkymätauluja. Harri Laine tekee meille rajapinnan järjestelmiin. Pitää tietää kuka sovellusta käyttää, Javalla "get user" tai jotain. Opiskelijoille oma webbisivu. Vain henkilökunta pääsee kirjautumaan, opiskelijoiden tunnukset eivät ole saatavilla olevissa rekistereissä. Järjestelmävastaavat voidaan saada jostain config-tiedostosta. Tiedostoon tallennetaan tiedot miltä tileiltä ohjelmaa ajetaan yms. (?). Vastuuhenkilöt voidaan järjestelmän asennusvaiheessa ajaa skriptillä OSJ:tä, sen jälkeen muokkaillaan yksittäin. Opiskelijan ei tule nähdä keskeneräisiä tietoja. Julkisten oppimistavoitteiden tulee säilyä, vaikka uutta muokataan. Julkisten tavoitteiden historian tulee säilyä, ehkä. Harri Laineen mukaan, jos ei kovin hankalaa, niin historia tulisi säilyttää. Vastuuhenkilöt ja opettajat näkisivät historian. Muokkausversio kaikkien nähtävissä. Käydään läpi vaatimusdokumenttia. - ei salasanoja järjestelmästä, s. 1 - ydinaines/täydentävä aines/erityisaines ei hyvä, s. 2 Harri Laine juttelee asiasta Heikki Lokin kanssa. Asiaan palataan. - poikkeustapaukset ei täysin relevantteja, s. 5 - KT6, kirjautuminen alkuehdoissa ja vaiheissa, s. 6 - KT5 ja KT6, kirjautuminen ja uudet lisäykset erilaisia, s. 6 - KT7, kuvauksen numerointi väärin, s. 7 - KT9, tason vaihtaminen mahdollinen, nyt pakollinen, s. 8 - KT10, alkuehdossa kirjoitusvirhe, myös seuraavissa, s. 8 - KT11, Jos teema poistetaan, mitä käy oppimistavoitteille? s. 8 Annetaan ainakin ilmoitus. - Jos todetaan, että järjestelmävastaava saa tehdä mitä vain, niin riittänee, että se mainitaan. - Koska tenttikysymykset ja esimerkit voivat mm. sisältää kuvia, niin miten saadaan järjestelmään? Oletus pelkästä tekstistä ei riitä. Varaudutaan, että binäärisen tiedoston voi tallentaa kantaan ja että sen tyyppi tiedetään. Teksti voi olla tiedosto myös, muokkausominaisuus ei niin tärkeä. - KT19 ja KT20, tapahtumat 6. Liittäminen molempiin. s. 11 - KT21, tapahtuma 3. Mikä ihmeen lista? s. 11 - KT22, pari kirjoitusvirhettä, s. 12 - KT27, virhe loppuehdossa, s. 13 - KT28, outo poikeustapaus, s. 14 - T3, rivitysongelma ja väärä toiminto, s. 17 - Turvallisuus - tunnistaminen, s. 22 Ei yliopiston intra, vaan TKTL:n. Harri kysyi tekniikasta. JSP tai Java Servletit. Esitellään käyttäliittymäprototyypit ja Harri kommentoi: - Harri ei näe estettä sille, ettei johd. disk. mat. kurssi olisi kirjattu järjestelmään. - Kaikille esitietovaatimuksille ei voikaan olla kytköksiä muihin kursseihin. - Voitaisiin käyttää valmiita käyttöelementtikirjastoja. - Valitaan kurssi ensin ja sitten ruvetaan liittämään sinne henkilöitä. Samoin kuin esitietovaatimusten liittäminen. 4. Töiden jako Vaatimusdokumentin viimeistely M.Ulmala korjaa kirjoitusvirheitä, A.Pääkkö muokkaa käyttötapauksia. Suunnittelun aloitus L.Leino ja P.Kinnunen aloittavat arkkitehtuurisuunnittelun. 5. Muut asiat Sali A219 on nimetty SOTAHUONEEKSI!!!111111111111111 6. Kokouksen päätös Kokous päätettiin klo 10:15.