myva - kokous PÖYTÄKIRJA 1.6.2007 Aika ja paikka 1.6.2007 klo 16:00 Sali A219 Exactum Gustaf Hällströmin katu 2b, Helsinki Osallistujat Diakite Jaana Kristiina Hämäläinen Heikki Juhani Hynönen Teemu Tuomas Nordgren Lasse Mikael Somerma Sampsa Juhana, puheenjohtaja Vuorio Petri, sihteeri Poissa Suominen Jari, ohjaaja 1. Kokouksen avaus Puheenjohtaja avasi kokouksen 16.01 2. Edellisen kokouksen pöytäkirjan hyväksyminen Kokous päätti hyväksyä edellisen kokouksen pöytäkirjan muutosten kanssa. 3. Edellisen kokouksen tehtävät - vaatimusanalyysi draftin työstö - Keskustelua käyttötapausten sisällöstä. - Esiteltiin käyttötapausten kirjaustapa. - käyttöliittymän työstö - Asiakastapaaminen ke 30.5 klo 16 toteutunut. Paikalla Jaana, Heikki, Teemu ja Petri. - Ryhmätapaaminen pidetty kälin työstämiseksi to 31.5 klo 16, käyttöliittymää suunniteltu. - mahdollisia muita tehtäviä - petri kirjoittaa Latexista pienen oppaan tärkeistä asioista - tehty - projektin laitteisto, vaatimukset ja sanasto projektisuunnitelmaan - kesken, keskustelua aiheesta - resurssit tulisi mainita dokumentaatiossa (kotihakemiston polku, kotisivut) 4. Uudet tehtävät - Kommentoidaan Heikin lähettämää postia järjestelmävaatimuksista. - Sovittiin, että jokainen päivittää aina ennen tiistain kokousta tuntikirjanpitonsa. - Tulevat asiakastapaamiset: - ma 4.6. klo 16-18 Creon tiloissa - alustavasti ke 6.6. klo 16-18 Creon tiloissa - Tiistain 5.6. kokous siirretty alkavaksi klo 15. Sen jälkeen pidetään palaveri, jossa puretaan ma asiakastapaaminen ja jatketaan käyttöliittymäsuunnittelua sekä käsitellään uml-käyttötapauksia. - Sampsa: poistaa projektisuunnitelmasta vanhan Gantt-kaavion ja lisää uudelleen päivitetyn version cvs:ään binääritilassa. - Jaana: vaatimusmäärittelyn johdanto ja sanasto - Heikki: purkaa ei-toiminnalliset vaatimuksia ja järjestelmävaatimuksia - Teemu: siirtää tavoitepohjaiset käyttötapaukset vaatimusmäärittelydokumenttiin - Petri: purkaa vaatimusmäärittelyn kappaleita erillisiin LaTeX-tiedostoihin. Lisää automaattisen numeroinnin tapausten/määrittelyjen kirjaamiseen. - Vaatimusmäärittelyn 1. draft ti 05.06 valmis, käsitellään to 07.06 kokouksessa. - Sovitaan loppuviikon 23 asioista ti 5.6. kokouksessa. 5. Muut asiat - Keskusteltiin käyttötapausten priorisoinnista. Alustavasti päädyttiin ajatukseen, että priorisointia ei tehdä tavoitepohjaisiin käyttötapauksiin, vaan uml-käyttötapauksiin 6. Kokouksen päättäminen Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 16.45.