Pöytäkirja 2.7.2010 sprint review Aika ja paikka 2.7.2010 klo 11.00 Sali A218 Tietojenkäsittelytieteen laitos (Exactum) Gustaf Hällströmin katu 2b, Helsinki Osallistujat Anna Kuosmanen, skypessä Anni Laurila Petri Karjalainen Sami Saada Tuomo Niemelä Tuomas Husu, skypessä Matti Seise, asiakas Tatu Kairi, asiakas Poissa Mikko Apiola, ohjaaja 1. Kokouksen avaus Kokous avattiin 11.15. Puheenjohtajana Sami ja sihteerinä Anni. 2. Vaadittujen komponenttien läpikäyminen Käytiin läpi käliä. Logo ja tarkisto-teksti hyviä. Huutomerkki pois logo-tekstistä ja tekstiin tyylittelyä. Huomattiin, että kokeen ensimmäinen kysymys puuttuu, tämä korjattava. Käytiin läpi viime sprintin taskit: (1) Kurki-kannasta tulee nyt kaikki laitoksen kurssit. (2) Käytiin läpi opettajilta tulleet 2 palautetta. Spämmätään kyselyä uudelleen, ja lisätään kattavampi selitysteksti. (3) Yliopiston ldapia ei saatu toimimaan. Nyt toimii cs-tunnuksilla tunnistautuminen. Laitoksella ei osattu kertoa yliopiston ldapista enempää, ja tietotekniikkaosastolta ei saatu ketään kiinni. Admin-palikka valmis, asiakas laittaa tästä lisätietoja. (4) Kokeen lisääminen ok. (5) Continuous integration ei ole vielä toteutettu, koska ei ole ollut paljon lisättävää. (6) Yksi tentti lisätty kantaan. Muita huomioita: -tabeja pitää vielä hioa (Tatulla tästä joku ehdotus) -haku tyhjällä kentällä ja tähdellä palauttaisi kaikki kurssit -search-boksin keskitys suhteessa harmaaseen alueeseen -kurssilistaus sortattuna: esim. kaikki kurssit, jotka on järjestetty viime aikoina ja tullaan järjestämään tulevaisuudessa (aktiiviset) näkyisivät automaattisesti, ja ne kurssit, joissa ei tenttejä, tulevat lisää-napista, ja niiden harjoittele-nappi olisi harmaa -headerin alla oleva väri ei noudata sinapinkeltaista (eli keltaista lisättävä johonkin?) 3. Seuraavan sprintin teema ja komponentit Seuraavan sprintin aihe "TKK kiinni" 2.7.-9.7.: -kokeiden lisääminen + seuraavien kurssien tenttejä: ohma, ohpe Tarvitaan latex-kaavan liittämiselle tuki. Tarvitaan myös esikatselumahdollisuus, esim. kysymystabin päälle mentäessä tooltip, jossa näkyy kysymys. Tentin lisääminen tehtävä idioottihelpoksi. Julkaisukuviota pitää vielä miettiä: vain lisääjä voisi asettaa tentin julkiseksi. Jos tentti on julkaistu, ainoastaan admin ja lisääjä voisivat muokata tenttiä. -pdf-ulostulo kokeille -haku (ei tarvita lyhenteillä hakua) + ennakoiva syöttö -yllä oleviin myös vähän tyylittelyä -kohdassa 2. mainitut käli-muutokset -kyselylomake (kattavampi selitysteksti + uudelleen lähettäminen) 4. META Esille tuli myös tarve raportointityökalusta admineille, joka kertoisi, mille kursseille on tenttejä. Ensi viikolla Seise poissa. Seuraava palaveri 9.7. klo 13. Seiselle pöytäkirja palaverista maililla ja linkki tarkistoon. 5. Kokouksen päättäminen Kokous päätettiin 12.20.