Taksikeskusjärjestelmä

Ohjelmistotuotantoprojekti - Syksy 2004

Yleistä

Työ jakaantuu kahteen osaan. Ensin tutustutaan AIshockey tietokonepelin rakenteeseen ja toimintatapaan ja tehdään selkeä dokumentti ohjelmasta (ohjelma on tehty Javalla).

Seuraavaassa vaiheessa pelin rakenteen perusteella rakennetaan simulaattori ns. k-palvelin ongelmaan, missä pelin taustana on kaupungin asemakaava ja palvelimina k kappaletta takseja.

Taksikeskukseen tulee asiakaspyyntöjä satunnaisista paikoista kaupunkia ja keskuksen täytyy päättää mikä vapaana olevista takseista lähetetään paikalle. Asiakkaan määränpää on tuntematon kunnnes hän on saanut taksin ja noussut siihen.

Ideana on siis pystyä simuloimaan visuaalisesti erilaisia taksikeskusalgoritmeja, joita ohjelman käyttääjän on pystyttävä liittämään ohjelmaan.