Helsingin yliopisto Tietojenkäsittelytieteen laitos
 
VERTTI - Opettajan verkkokurssituki

Verkkomateriaalihankkeen tavoitteet ja arviointi

Tämän lomakkeen tarkoituksena on auttaa kirjaamaan ylös verkkomateriaalihankkeeseen liittyviä tavoitteita ja arvioita hankkeesta. Kaukaisena tavoitteena on, että lomakkeen tietojen pohjalta tuotetaan jossain vaiheissa suosituksia hankkeeseen soveltuvista ratkaisumalleista.

Lomake on keskeneräinen. Tallennus ei vielä toimi.

Yleistä tietoa hankkeesta

Oma nimesi
Kurssin nimi
Hankkeeseen kuuluva osuus kurssista
Hankkeen koko opintotunteina

Hankkeen tavoitteet

Asiakastyytyväisyys kasvaa (vähän) 1 2 3 4 5 (paljon)
Oppimistulos paranee
Valitse kriteerit, joiden perusteella paranemista tulisi arvioida
opiskelijan mielipide
arvosanataso
suoritusten määrä
oppisisällön laajuus
oppisisällön syvällisyys
harjoittelun määrä
valvotusti opiskellun aineiston määrä
muut kriteerit - mitkä?
Opetuksen laatu paranee
Millä kriteereillä?
opiskelijan mielipide
opiskelijan saaman palautteen määrä
opiskelijan saaman palautteen laatu
henkilökohtaisen ohjauksen määrä
suoritusvaihtoehtojen määrä
opetuksen nykyaikaisuus
opetuksen kiinnostavuus
yhteistoiminnallisuuden hyödyntäminen
itseohjautuvuus
aktiivisempaa opiskelua
uusia opiskelumuotoja
muut kriteerit - mitkä?
Vuorovaikutus tehostuu pienryhmäkeskustelun tuki
pienryhmien materiaalivarasto
pienryhmien videoneuvottelu
opettaja - opiskelija yhteyksien paraneminen
ratkaisujen ja palautteen välittäminen heplottuu
muut kriteerit - mitkä?
Aikariippumattomuuden tavoite ei liity hankkeeseen
opiskelussa ei mitään rajoituksia
opiskelussa väljät aikarajat
ajoitettuja etappeja
joitain yhteistilaisuuksia
opetus aikasidonnaista
Mitä pitäisi pystyä suorittamaan etäopiskeluna 'luennot'
harjoittelu
henkilökohtaiset harjoitustyöt
ryhmätyöt
tentti
Opiskelijan työmäärä suhteessa nykyiseen tai perinteiseen kasvaa (paljonko %)
pysyy ennallaan
vähenee (paljonko %)
järkeistyy

Selvitys muutoksista:


Työmaarän jakautuminen %:
   Faktoihin tutustuminen , tehtävien ratkaisu
Opettajien työmäärä suhteessa nykyiseen tai perinteiseen kasvaa (paljonko %)
pysyy ennallaan
vähenee (paljonko %)
järkeistyy
Selvitys muutoksista:

Ohjaustarpeen määrä minuuttia / opiskelija

Osuuden rakenteesta

Opetus- ja opiskelumuodot
Luentotuntien määrä h
Videoluentotuntien määrä (omat) h
Videoluentotuntien määrä (vieraat) h
Ohjattujen opintopiirituntien määrä /opiskelija h
Perinteisten laskuharjoitusten määrä/ opiskelija h
Verkkopohjaisen harjoittelun määrä / opiskelija h
Faktamateriaalia laadittava
Yhteensä 'luentotunteja' h
Hypertekstiä ilman ääntä %
Äänellistä hypertekstiä %
Staattisia kuvia %
Animaatioita %
Tietokoneavusteinen harjoittelu
Harjoittelun kokonaismäärä h
Tavanomaisia tehtäviä (monivalinnat, valintalistat, jne) %
Monimutkaista koneellista tarkastusta vaativia %
Manuaalisesti tarkistettavia %