Menestystä NCPC-ohjelmointikilpailussa

Helsingin yliopisto hallitsi vuotuisen pohjoismaisen NCPC-ohjelmointikilpailun Suomen sarjaa. Lauantain 6.10. kilpailussa viisi parasta Suomen joukkuetta tulivat Helsingin yliopistosta. Parhaiten menestyivät joukkueet Bubble Sorters (Mikko Sysikaski, Aleksi Hartikainen ja Mika Laitinen, 6. sija), Saxrollers (Jussi Kokkala, Santtu Keskinen ja Joni Virtanen, 15. sija) sekä Ω(Busy Beaver) (Topi Talvitie ja Tuukka Ylönen, 29. sija).

Kilpailussa oli mukana yhteensä 270 joukkuetta pohjoismaisista yliopistoista. Tukholman Kuninkaallinen teknillinen korkeakoulu oli kilpailussa omaa luokkaansa, sillä se otti kolmoisvoiton. Myös Aarhusin yliopisto menestyi erittäin hyvin. Kilpailun täydelliset tulokset ovat tässä:

Marraskuussa on vuorossa jatkokilpailu NWERC, jossa ovat mukana Pohjoismaiden lisäksi mm. Saksa ja Benelux-maat. Tähän kilpailuun Helsingin yliopistosta lähtenevät joukkueet Saxrollers ja Ω(Busy Beaver). Bubble Sorters ei voi enää osallistua jatkokilpailuihin, koska se on jo edustanut Helsingin yliopistoa kahdesti kansainvälisessä ICPC-loppukilpailussa.

06.10.2012 - 20:49 Antti Laaksonen