Algoritmien MOOCin SpeedRun Challenge

Laitoksen järjestämä Algoritmien MOOC eli avoin verkkokurssi alkoi maanantaina 11.2.2013. Kurssin avaamisen yhteydessä julkistettiin viisi ensimmäistä tehtäväjoukkoa, jotka vastaavat Tietorakenteet ja algoritmit -kurssin viiden ensimmäisen viikon automaattisesti palautettavia tehtäviä.

MOOC eli “massive open online course” tarkoittaa siis avointa verkkokurssia. Kun Stanfordin yliopiston avoin verkkokurssi tekoälystä syksyllä 2011 sai yli 160 000 osallistujaa kaikkialta maailmasta, MOOCeista tuli hetkessä yliopisto-opetuksen kuumin puheenaihe. Tietojenkäsittelytieteen laitoksen ensimmäinen MOOC järjestettiin keväällä 2012.

Algoritmien MOOCin kurssistartin yhteydessä haastoimme kovimmat koodarit ottamaan mittaa toisistaan. Algoritmien MOOCin SpeedRun Challenge oli kisa jossa kolme nopeinta viiden tehtäväsetin ratkaissutta palkittiin.

SpeedRun Challengen tulokset:

1. Kultaa: Metabolix ajalla 3h 21min
2. Hopeaa: poiru ajalla 5h 19min
3. Pronssia: Aleksi Salmela ajalla 14h 20min

Onnittelut voittajille!

Jos jäi mietityttämään miten nopeasti itse pystyisit ongelmat ratkaisemaan ja algoritmit ohjelmoimaan, niin kannatta ilmoittautua kurssille ja ottaa selvää!

13.02.2013 - 12:52 Hannu Toivonen
12.02.2013 - 13:07 Thomas J Vikberg