TKO-älylle tenttitärpistö

TKO-äly on perustanut tenttiarkiston, "Tärpistön". Sen on tarkoitus kartuttuaan sisältää kattavasti kaikkien laitoksen kurssien vanhoja ja uusia tenttejä.

Loistavaa, eikö? Tärpistö pakottaa opettajan miettimään mitä kysyy ja kannustaa tekemään kysymyksiä joissa ei mitata ulkoa opettelemista vaan ymmärtämistä. Ja sellaiset kysymykset Tärpistössä puolestaan ohjaavat opiskelijoiden oppimista syvällisempään suuntaan. Toivottavasti syntyy siis parempaan oppimiseen johtava kierre!

Tärpistö pyörii opiskelijoiden vapaaehtoisvoimin. Tentin jälkeen vapaaehtoinen opiskelija skannaa ja lähettää tenttipaperin sähköpostitse Tärpistöön. Koska Tärpistö on vasta käynnistynyt, TKO-äly toivoo opiskelijoiden -- ja varmasti opettajienkin -- toimittavan sinne vanhojakin tenttejä.

Tärpistö on vain TKO-älyn jäsenien käytössä osoitteessa http://tarpisto.tko-aly.fi. Käyttö vaatii kirjautumisen TKO-älyn käyttäjätunnuksella. Laitoksen henkilökunnan pääsyä Tärpistöön selvitellään.

TKO-älyn Tärpistönhoitaja on Joonas Mäkinen. Yhteyden Joonakseen ja Tärpistöön saa sähköpostilla osoitteessa tarpisto@tko-aly.fi.

01.03.2013 - 22:17 Hannu Toivonen
28.02.2013 - 22:12 Hannu Toivonen