Pöytäpuhelimet on vaihdettu kännyköiksi

TIetojenkäsittelytieteen laitoksen  kaikki lankapuhelimet on tänään vaihdettu gsm-puhelimiksi  ja lankapuhelit ovat lakanneet toimimasta.

Uudet kännykän ja sim-kortit on jaettu postilokeroihin. Huomioi, että puhelimeen menee pieni mikrosim (valkoreunuksinen osa), joka pitää irrottaa painamalla isommasta minisim-kortista). Takakannen irrottaminen vaatii vähän voimaa.

Puhelinpaketin mukana on matkapuhelinkuittauslomake, joka tulee täyttää ja lähettää puhelinvaihteeseen palautuskuoressa.

Postihuoneissa on pahvilaatikko, johon palautetaan vanha toimimaton pöytäpuhelin.

Jos postilokerostasi ei löydy kännykkää?

Se voi johtua siitä, että joihinkin huoneisiin on tilattu vain yksi pöytägsm-puhelin, joka muistuttaa erehdyttävästi vanhaa lankapuhelinta.
Tällaisia  huoneita ovat
A213 (tutkijalinjan huone),
A214 (dosenttihuone),
A215 (HIITin ylläpidon huone),
A242 (sivutoimisten tuntiopettajien huone),
B333, A330. A338, A339 (HIITin ryhmähuoneita),
DK115 (opiskelijahuone)
Näissä huoneissa on käytössä siis vain yksi puhelinnumero kaikilla huoneessa olijoilla. Joillekin näissä huoneissa oleville henkilöille on lisäksi tilattu oma kännykkä (mm. sivutoimisten huoneeseen sijoitetut tutkimusavustajat).

Jo ennestään kännykän (joko laitoksen älypuhelimen tai puhelinvaihteen kännykän) omaavat henkilöt eivät luonnollisesti saa toista puhelinta.

Jos et kuulu kumpaankaan edellä mainittuun ryhmään, eikä sinulle ole ilmestynyt postilokeroon puhelinta, niin ota yhteyttä Teija Kujalaan (joidenkin henkilöiden puhelimet saattavat vielä olla tulossa, mutta selvitellään mikä on tilanne kunkin epäselvän tapauksen kohdalla).

Mitä teen, jos olen saanut kännykän, enkä halua sitä?

Ota yhteyttä Teija Kujalaan. HIITin henkilökunta voi ottaa yhteyttä myös Päivi Kuuppelomäkeen.

Se voi johtua siitä, joihinkin huoneisiin on tilattu vain yksi pöytägsm-puhelin, joka muistuttaa erehdyttävästi vanhaa lankapuhelinta.
Tällaisia  huoneita ovat
A213 (tutkijalinjan huone),
A214 (dosenttihuone),
A215 (HIITin ylläpidon huone),
A242 (sivutoimisten tuntiopettajien huone),
B333, A330. A338, A339 (HIITin ryhmähuoneita),
DK115 (opiskelijahuone)

Jos et kuulu kumpaankaan edellä mainittuun ryhmään, eikä postilokeroon ole ilmestynyt puhelinta, niin ota yhteyttä Teija Kujalaan (joidenkin henkilöiden puhelimet saattavat vielä olla tulossa, mutta selvitellään mikä on tilanne kunkin epäselvän tapauksen kohdalla).

Mitä teen, jos olen saanut kännykän, enkä halua sitä?

Yliopiston kutsunumero 09 1911 muuttuu muotoon 0294 1911 ja
kaikki alanumerot vaihtuvat muotoon 02941 xxxxx (esim. 02941 22365) arviolta huhtikuussa 2014.

Toteutuksen taustalla on Hanselin 1.4.2010 käynnistämä kilpailutus valtionhallinnon yleisestä puheratkaisusta. Kilpailutuksen perusteella valittiin puheratkaisun toimittajaksi Elisa Oyj.
Helsingin yliopisto liittyi v.2012 Hanselin puheratkaisut puitejärjestelyyn. Vuonna 2013 sopimukseen tehdään lisäys myös puhepalveluiden toimittamiseksi.

Kyseessä on uuden sukupolven toteutus, jossa vaihde on kiinni suoraan matkapuhelinverkossa. Mobiilivaihde tarjoaa asiakkaille nykyisen vaihteen kaltaisia palveluita, esim. sihteeritoiminteet, puheposti, jonotus, poiminta jne.
Ratkaisu ei vaadi laiteinvestointeja yliopiston yksiköiltä. Tila- ja kiinteistökeskus vaihtaa nykyiset lankapuhelimet perusmatkapuhelimiin. Ns. älypuhelimet yksiköt hankkivat omasta budjetistaan. Mahdollista on myös hankkia älypuhelimia palvelupäätelaitteena (€/kk).

Matkapuhelinlasku sisältää 1.1.2014 alkaen puhelumaksun lisäksi myös perusmaksun (2€/kk/liittymä).

Telefaxit korvataan joko suorilla linjoilla tai efaxina monitoimitulostimissa tms. Määrää vähennetään huomattavasti.

01.11.2013 - 17:52 Teija E Kujala
01.11.2013 - 17:40 Teija E Kujala