Verokorttia ei enää tarvitse toimittaa työnantajalle

1.1.2014 alkaen työntekijän ei tarvitse toimittaa työnantajalle verokorttia, mikäli työnantaja saa verotiedot verottajalta suorasiirron avulla.
Helsingin yliopisto saa verottajalta suorasiirrolla kaikkien niiden henkilöiden verotiedot, jotka ovat saaneet Helsingin yliopistolta palkkaa, palkkiota tai apurahaa 1.1.–13.12.2013 aikana tai joiden työsopimus, palkkio tai apuraha on tallennettu HY:n palkkajärjestelmään 13.12.2013 mennessä.

Henkilöiden, jotka ovat siis saaneet palkkaa, palkkioita tai apurahaa yllä olevana aikana, ei tarvitse toimittaa Helsingin yliopistolle verokorttiaan. Heidän kohdallaan työnantaja käyttää automaattisesti samoja tietoja, mitä heidän kotiinsa saamassaan verokortissa lukee, ja verotustapana työnantaja käyttää verokortin A-vaihtoehtoa.

Muutospyynnöt henkilöstöpalveluihin

Mikäli työntekijä kuitenkin haluaa käyttää verokortin B-vaihtoehtoa tai haluaa käyttää suurempaa veroprosenttia kuin kotiin toimitetussa verokortissa lukee, voi työntekijä lähettää vapaamuotoisen verotietojen korjauspyynnön henkilöstöpalveluihin sähköpostitse.

Verokortti henkilöstöpalveluihin

Henkilöiden, jotka eivät ole saaneet yllä mainittuna aikana palkkaa, palkkioita tai apurahaa sekä ne henkilöt, jotka haluavat heitä verotettavan muutosverokortin mukaisesti, tulee toimittaa verokorttinsa henkilöstöpalveluihin kuten aikaisempinakin vuosina.

Uudet verokortit astuvat voimaan 1.2.2014.

Lisätietoja antavat palvelupäälliköt
Anja Ström, 09 191 59110, anja.strom@helsinki.fi