Oppimisseikkailu 2014 – ilmoittautuminen on alkanut!

Oppimisseikkailuun 2014 kutsutaan mukaan Helsingin yliopiston opettajat, tutkijat, opiskelijat ja hallintohenkilökunta. Oppimisseikkailu järjestetään yliopiston päärakennuksessa kevätlukukauden väliviikolla 4 – 5.3.2014.

Otsikolla "Kysele - kokeile - kiinnostu: OPPIMISSEIKKAILU 2014" järjestettävillä päivillä esitellään oppimiseen ja opetukseen liittyviä hyviä käytänteitä eri tieteenaloilta sekä tarkastellaan näitä kokemuksia suhteessa yliopistopedagogiseen tutkimukseen. Päivien pääpuhujat ovat professori Kirsti Lonka ja opintopsykologi, FT Juha Nieminen. Ohjelma rakentuu useista rinnakkaissessioista, joissa käsitellään mm. opintojen etenemisen haasteita, opetuksen, tutkimuksen ja opiskelun etiikkaa sekä uusia opetusteknologioita.

Sessioiden lisäksi osallistujilla on mahdollisuus lounastaa yliopistoyhteisössämme ja julkisuudessakin tunnettujen opettajien kanssa. Lounastapaamiset on tarkoitettu ensisijaisesti Oppimisseikkailuun osallistuville opiskelijoille, ja jokainen opettaja on etukäteen ilmoittanut teeman lounaskeskustelun pohjaksi.

Ennen tilaisuuden päätöstä on kaikille osallistujille yhteinen interaktiivinen Hyvien ideoiden kierrätyspaja, jossa opettajat ja opiskelijat kertovat lyhyesti parhaan opetus- tai opiskeluvinkkinsä.

Oppimisseikkailu 2014 toteutetaan Yliopistopedagogiikan tutkimus- ja kehittämisyksikön YTYn, pedagogisten yliopistonlehtoreiden ja Opettajien akatemian yhteistyönä.

Linkit: Ilmoittautuminen ja ohjelma.

Ilmoittautuminen päättyy 10.2.2014.

29.01.2014 - 14:42 Hannu Toivonen