SAP HR -järjestelmä on otettu käyttöön

Maanantaina 3.3. klo 9:00 alkoi Helsingin yliopiston uuden henkilöstöhallintojärjestelmän SAP HR:n käyttö. Tästä lähtien kaikkiaan 17 henkilöstöhallinnon prosessia tehdään sähköisesti SAP HR- järjestelmää käyttäen. Näihin kuuluvat muun muassa työsopimukset, palkkiot, apurahat, poissaoloilmoitukset ja lomat. Kaikki Helsingin yliopiston työntekijät ovat heti alusta alkaen omien tietojensa osalta uuden järjestelmän käyttäjiä.

Järjestelmän käyttöönottoa on valmisteltu henkilöstö- ja lakiasiain toimialalla projektinjohtaja Jere Reinikaisen johdolla yhteistyössä tietotekniikkakeskuksen ja järjestelmän toimittajan asiantuntijoiden kanssa. Työ on edellyttänyt loppuvaiheessa pitkiä testauspäiviä, 71 esimiehille. henkilöstölle ja henkilöstöasioiden hoitajille järjestettyä koulutustilaisuutta, organisaatiorakenteen luomista, tuotantoympäristön pystyttämistä ja paljon muuta käyttöönoton mahdollistavaa tekemistä.

SAP HR -järjestelmän käyttöönotto on jaettu sisällölisesti neljään vaiheeseen. Vielä ennen kesää järjestelmä tulee laajenemaan siten, että käyttöön tulee sähköinen rekrytointi ja kansainvälisiin työskentelytilanteisiin liittyviä toimintoja. Syksyllä on vuorossa palkkaukseen liittyvä uusi arviointijärjestelmä, joka korvaa nykyisen YPJ- Webin. Viimeinen vaihe, joka sisältää osaamisen hallinnan, koulutusrekisterin sekä perehdyttämisen ja kehityskeskustelujen tuen, tulee näillä näkymin käyttöön loppukeväällä 2015.

Jos tarvitsette nyt alkuvaiheessa tukea tämän uuden järjestelmän käytössä, voitte kääntyä oman yksikkönne henkilöstöasioiden hoitajan puoleen. Heidän apunaan toimivat henkilöstöpalveluidemme henkilöstösihteerit.

SAP HR -järjestelmän ohjeet ja kirjoittautuminen Flammassa.

05.03.2014 - 10:09 Marina Kurtén
03.03.2014 - 17:12 Marina Kurtén