Ahkerat opiskelijat palkittiin Kumpulassa

Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta jakoi haalarimerkkejä ja tarjosi kuohuviiniä vähintään 55 opintopistettä viime lukuvuonna suorittaneille.

Viime lukuvuonna 55 opintopisteen tavoitteen saavutti lähes 800 matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan opiskelijaa. Heistä 260 saapui Physicumin aulaan levitetylle punaiselle matolle noutamaan haalarimerkkinsä.

Yksi palkituista oli matematiikan opettajaksi opiskeleva Senni Ryhtä, joka myös avusti Kumpulan tiedekampus 55 -tilaisuuden järjestelyissä.

Ryhtä kertoo suorittaneensa 60 opintopistettä helposti, koska opettajan pedagogiset opinnot ovat ohjanneet häntä suorittamaan kaiken kerralla.

- Mielestäni tällaiset tapahtumat on tärkeitä, koska opiskelijat näkevät, että tiedekuntaa kiinnostaa, miten me opiskellaan. Uskon, että tämä kannustaa ainakin sellaisia opiskelijoita, jotka ovat lähellä tuon 55 opintopisteen suorittamista.
Taustalla ministeriön rahanjakomalli

Yksi opetus- ja kulttuuriministeriön rahoitusmallin jakoperusteista on se, kuinka suuri osuus perustutkinto-opiskelijoista suorittaa 55 opintopistettä lukuvuodessa. Tavoite on kirjattu myös yliopiston strategiaan.

Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta halusi haalarimerkillä onnitella ahkeria opiskelijoitaan ja osoittaa heille arvostusta, kertoo opintoasiain päällikkö Anne Palo-Kauppi.

- Merkkejä jaetaan tästä eteenpäin joka vuosi. Toivon mukaan moni opiskelija saa niitä haalariinsa koko rivin! Palo-Kauppi sanoo.

Ne 55 opintopistettä suorittaneet matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan perustutkinto-opiskelijat, jotka eivät päässeet paikalle tilaisuuteen, voivat noutaa merkkinsä tiedekunnan kansliasta, Physicumin toisesta kerroksesta, arkisin klo 10–15.

Kuvia tapahtumasta löytyy matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan Facebook-sivulta.

Teksti: Elisa Lautala

06.11.2014 - 10:17 Marina Kurtén