Suuri synttärivuosi alkoi!

Yliopiston 375-juhlavuosi on täynnä toimintaa heti alusta lähtien.

Tänä vuonna jää yliopistolaisilta tai kaupunkilaisiltakaan tuskin huomaamatta, että Helsingin yliopisto täyttää 375 vuotta. Sekä yliopistolaisille että kaupunkilaisille suunnattuja tapahtumia riittää ympäri vuoden.
Tammikuussa juhlavuotta voi tunnelmoida

1.    LUX-valokarnevaaleilla 4.-8.1.
Illan pimeydessä klo 17-22 Porthania muuttuu valoa ja ääntä yhdistäväksi taideteokseksi, kun taas Topelian pihasta kuoriutuu tunnelmallinen lyhtypuisto.

2.    Tieteiden yössä 8.1.
Tiedekulmassa Porthaniassa vietettävän Tieteiden yön teemana on tänä vuonna Sattuma.

3.    Kaisaniemen metroaseman nimi muuttuu Helsingin yliopistoksi tammikuussa.

4.    Helsinki Challenge -kilpailun joukkueet esittäytyvät suurelle yleisölle yliopiston juhlasalissa 28. ja 29. tammikuuta.

5. Alumnipäivässä 29.1.
Tiesitkö, että myös kaikki nykyiset työntekijät ja opiskelijat ovat alumneja? Ilmoittaudu mukaan tiedekuntien ohjelmaan!

Juhlavuosi pyöräytetään virallisesti käyntiin henkilöstölle ja opiskelijoille suunnatuilla avajaisilla 21. tammikuuta. Tilaisuus on täynnä, sillä yliopistoyhteisö lähti innokkaasti mukaan.

Seuraa juhlavuoden tapahtumia Flammassa ja tule mukaan!

Teksti: Tiina Palomäki

15.01.2015 - 11:20 Marina Kurtén