Opiskelija- vastaa yhdenvertaisuuskyselyyn!

Toteutamme koko Helsingin yliopiston kattavan opiskelijoiden yhdenvertaisuuskyselyn perustutkinto-opiskelijoille.

Kyselyllä mitataan opiskelijoiden tyytyväisyyttä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen heidän opiskeluympäristössään sekä kerätään kokemuksia mahdollisesta syrjinnästä ja häirinnästä sekä yliopiston palvelujen saavutettavuudesta. Lisäksi rohkaisemme vastaajaa pohtimaan, kuinka yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon toteutumista voisi jatkossa edistää.

Kysymykset perustuvat vuosille 2013–2016 laadittuun Helsingin yliopiston tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmaan. Otamme vastaukset huomioon, kun laadimme seuraavaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmaa. Vastausten avulla myös kohdennetaan tukitoimia niille yliopiston osa-alueille, joissa tarvetta siihen on. Vastaaminen vie 10–20 minuuttia. Jokainen vastaus on tarpeellinen.

Linkki kyselyyn: https://my.surveypal.com/Yhdenvertaisuuskysely-opiskelijoille-2015. Kyselyyn voi vastata 21.9.2015 – 7.10.2015. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti.

Lisätietoa kyselystä antavat korkeakouluharjoittelija Henri Hyvönen, henri.t.hyvonen@helsinki.fi, ja tasa-arvovastaava Terhi Somerkallio, terhi.somerkallio@helsinki. Mahdollisissa teknisissä ongelmissa auttaa tietotekniikkasuunnittelija Kyösti Mutkala, kyosti.mutkala@helsinki.fi.

Helsingin yliopiston tasa-arvotoimikunta

29.09.2015 - 11:06 Pauliina M J Pajunen