Lue uusin Yliopistolainen- lehti Flammasta

Miten saada tutkimusrahaa ulkomailta? Lue kokeneiden rahanhankkijoiden vinkit.

Vaikka ylivoimainen enemmistö Helsingin yliopiston rahoituksesta on tähän mennessä kotimaasta, meiltä löytyy myös ulkomaisen rahoituksen konkareita. Uudessa Yliopistolaisessa professorit Paula VanninenSasu Tarkoma ja Aarno Palotie paljastavat niksinsä.

Lääkärimuusikot puolestaan keräsivät rahaa soittamalla hyväntekeväisyyskonsertissa. Tapasimme kahden bändin soittajia, jotka kertovat harrastuksestaan.

Lue myös köyhyyttä ja slummeja tutkivan Susanne Soederberginhaastattelu siitä, miten kehitysmaista tutut ilmiöt näkyvät jo nyky-Euroopassa.

Pelkäätkö tieteen puolesta -kyselyymme ylivoimainen enemmistö vastasi ”kyllä”. Lehden sivuilta pääset lukemaan avovastaukset, joista käy ilmi, mikä pelottaa ja miksi.

Siirry lehden sivulle tästä.

20.11.2015 - 11:02 Pauliina M J Pajunen
20.11.2015 - 10:59 Pauliina M J Pajunen