Kandipalaute uudistuu

Helmikuun alusta lähtien Kandipalautekysely sidotaan tiukemmin osaksi valmistumisprosessia. Kyselyyn pitää vastata ennen kuin saa tutkintotodistuksen.

Kun opiskelija jättää tutkintotodistuspyyntölomakkeen kansliaan, virkailija lisää opiskelijan Win/WebOodissa olevalle Kandipalaute-opetustapahtuman osallistujalistalle. Seuraavana päivänä opiskelijalle lähetetään automaattisesti sähköposti, jossa on linkki kyselyyn. Tällä tavalla tavoitetaan opiskelijat juuri ennen valmistumista ja saadaan parannettua vastausaktiivisuutta.

Lääketieteen opiskelijat eivät suorita kanditutkintoa. Palautekysely lähetetään kolme vuotta aiemmin lääketieteen opinnot aloittaneille opiskelijoille, tai kun vastaava määrä läsnäololukukausia on kulunut. Heille kysely lähetetään syyskuun aikana.

Mitä useampi kandi vastaa ja mitä suopeammin he yliopistoaan arvioivat, sen enemmän yliopisto saa rahaa. Vastaamalla kyselyyn opiskelija voi vaikuttaa yliopiston heikkeneviin resursseihin ja osallistua opetuksen kehittämiseen. Viime vuonna vastausprosentti oli 64. Yliopiston tavoitteena on, että ainakin 75 prosenttia kandeista vastaisi palautekyselyyn.

Lue lisää Kandipalautteesta

Tilasto viime vuoden kandipalautteesta tiedekunnittain (pdf)

27.01.2016 - 09:51 Pauliina M J Pajunen