Haku kv-maisteriohjelmiin käynnistyy joulukuussa

Helsingin yliopiston uudistetut kansainväliset maisteriohjelmat käynnistyvät syksyllä 2017, ja haku näihin ohjelmiin alkaa joulukuun 2016 alussa. Samalla opiskelu muuttuu maksulliseksi EU- ja Eta-alueen ulkopuolelta tuleville opiskelijoille.

Tietojenkäsittelytieteen laitos vastaa kahdesta maisteriohjelmasta: tietojenkäsittelytieteen maisteriohjelmasta ja datatieteen maisteriohjelmasta. Näistä ohjelmista täysin uusi on datatieteen maisteriohjelma. Tässä monitieteisessä ohjelmassa opiskelijoille tarjoutuu mahdollisuus opiskella paitsi tietojenkäsittelytieteen ja tilastotieteen lisäksi myös esimerkiksi biotieteissä, fysiikassa ja ilmakehätieteissä käytettäviä datatieteen menetelmiä. Laitoksen vastuulla olevien ohjelmien lisäksi tietojenkäsittelytieteen laitos osallistuu teoreettisten ja laskennallisten menetelmien maisteriohjelman sekä elämäntieteiden informatiikan maisteriohjelman toimintaan.

Lisätietoja haun käynnistymisestä ja uudistetuista maisteriohjelmista löytyy yliopiston ajankohtaisista uutisista.

Kuva: Veikko Somerpuro

01.12.2016 - 16:30 Reijo Sivén