Ohjelman suunnittelu
|
- osaa UML:ää ja ymmärtää ohjelman suunnittelua
|
- osaa esittää ohjelmanrakenteen tukeutuen ohjelmakoodiin
|
- osaa suunnitella ja esittää oman ohjelman rakenteen ilman toteutustasoa
|
|
Ohjelmointi |
- perus- ja olio-ohjelmointi
|
|
- saa aikaiseksi toimivan ohjelman
|
- osaa kuvailla muita mahdollisia rakenneratkaisuja toimivan ohjelman aikaansaamiseksi
|
Graafinen käyttöliittymä |
- on tutustunut ohjelmoinnin jatkokurssin yksinkertaisiin graafisen käyttöliittymän esimerkkeihin
|
- osaa tehdä graafisen käyttöliittymän muttei erottaa sitä itse ohjelman toimintalogiikasta
|
- osaa tehdä tapahtumaohjatun graafisen käyttöliittymän omaan ohjelmaan
- osaa eriyttää käyttöliittymän ja ohjelman toimintalogiikan
|
|
Testaus |
- on tutustunut yksikkötestauksen perusideaan
|
- on toteuttanut yksikkötestausta, mutta testaus ei kata koko ohjelmaa
|
- on toteuttanut ohjelmalleen kattavasti yksikkötestausta metodi- ja oliotasolla
|
- osaa tehdä graafisen käyttöliittymän yksikkötestausta
- osaa tehdä systeemitason testausta
|
Dokumentointi |
|
|
- osaa tehdä JavaDoc dokumentoinnin olioilleen ja dokumentoida oman ohjelman toiminnallisuuden kokonaisuutena
|
|
Versionhallinta |
|
|
- osaa käyttää versionhallintaa ohjelmointiprojektissaan
|
- osaa käyttää versionhallintaa kun ohjelmaa kehittää usea ohjelmoija yhtäaikaa
- osaa käyttää versionhallinnan haarautumisominaisuuksia
|