-
pelikehitysohjelmisto (/-kirjasto) ja siihen liittyvien pelikehitystyökalujen käyttö
|
-
yleinen ohjelmointitaito ja oliokielten perustuntemus
|
-
selittää peliohjelman perusrakenne
|
-
selittää valmiin pelikehyksen (pelirungon) rakenne ja käyttää sitä ja siihen liittyviä ohjelmistotyökaluja uuden tietokonepelin laatimiseen
-
ohjelmoida kokonainen 2D-peli
|
-
laatia oma pelikehys 2D-pelille
|
|
-
yleinen ohjelmointitaito ja oliokielten perustuntemus
|
-
selittää 3D-peliohjelman perusrakenne
|
-
selittää tietokonepelin käyttämän 3D-piirtoputken toiminta ja sen vaatimat rajapinnat (API)
-
käyttää tietokonepeleissä 3D-malleja, tekstuureita ja ääniresursseja
-
selittää GPU-sävytinohjelmien tarve ja käyttötavat 3D-peleissä
-
laatia yksinkertainen sävytinohjelma grafiikka-prosessorille (GPU)
-
ohjelmoida toimiva 3D-peli
|
-
tuottaa itse peleissä tarvittavia kuva- ja ääniresursseja
-
laatia vaativia sävytinohjelmia 3D-peleille
|
-
pelien suoritus- ja ohjelmankehitysympäristöt (ohjelmistot ja laitteistot)
|
-
yleinen atk-laitteistojen ja niiden systeemiohjelmistojen tuntemus
|
-
määritellä yleiset pelejä varten tarvittavat laitteisto- ja ohjelmistokomponentit
|
-
kuvata pelin toteutusympäristö ja sen pelikehitykseen liittyvät ominaisuudet (järjestelmä- ja laitteistoresurssit)
-
laatia, kääntää ja testata ohjelmia tässä ympäristössä osana pelikehyspohjaisen tietokonepelin laatimista
|
-
arvioida ja vertailla keskenään vaihtoehtoisia pelien suoritus- ja toteutusympäristöjä (PC, pelikonsolit, UNIX, mobiili-laitteet, tabletit)
-
arvioida ja vertailla eri ohjelmointikieliä ja niiden käyttöä peliohjelmointiin
|