HETLI-projekti PÖYTÄKIRJA 9.6.2005 Aika ja paikka 10.6.2005 klo 14:00 Sali A218 Tietojenkäsittelytieteen laitos (Exactum) Gustaf Hällströmin katu 2b, Helsinki Osallistujat Sami Pölkkynen, puheenjohtaja Isto Havu, sihteeri Petteri Järvinen Kristo Kurten Niko Lindqvist, poissa Jussi Heinonen Juha Halme Kimmo Simola, ohjaaja 1. Kokouksen avaus Puheenjohtaja avasi kokouksen klo 14:05. 2. Käydään läpi edellisen kokouksen tehtävät Edellisen kokouksen pöytäkirja hyväksyttiin. Mittauspiste 2 ensi viikon perjantai 17.6.tai seuraava maanantai 20.6. riippuen asiakkaasta. 3. Vaatimusmäärittelyn sisällön tarkastelu Jussi ja Juha ovat tehneet vaatimusdokumenttiin tarkennuksia asiakkaan vastausten ja aiemmin sovitun pohjalta. Isto on tehnyt osittain valmiiksi vaatimukset (V1-) ja tekee ne valmiiksi vielä perjantain aikana. Tämän jälkeen Juha tarkistaa käyttötapaukset, minkä jälkeen Jussi tarkistaa vielä koko dokumentin. Vaatimusdokumentissa oli vielä muutamia merkintöjä ja kysymyksiä, joihin asiakkaalta oli jo saatu vastaus; nämä on siivottava pois. Erityisosaamisen tyyppien tämän hetken kirjo on tarkistettava asiakkaalta. Erityisosaamisen tyyppien poistaimen järjestelmästä on toteutettava siten, ettei tyyppiä voida poistaa, mikäli yhdellä tai useammalla henkilöllä on siihen viittaava erityisosaaminen. Vaatimusdokumentti päätettiin lähettää asiakkaalle tarkistettavaksi maanantaina 13.6. 4. Käyttöliittymän protyypin korjaukset Petteri on tehnyt prototyyppiin muutoksia ja lisäyksiä. Nykyinen prototyyppi ei toimi muilla selaimilla kuin IE 5.0:lla. Erityisosaamistyypin lisääminen ja muokkaaminen päätettiin siirtää omalle sivulleen pois henkilön tietojen muokkaussivulta. Virkavapaat liittyvät aina johonkin työsuhteeseen ja esitetään työsuhteen yhteydessä. Ansiomerkin varsinainen myöntämispäivä on voitava syöttää järjestelmään. Järjestelmän tulosteiden on mahduttava ilman asetusten muuttamista perättäisille A4:lle. Asiakasta pyydetään kommentoimaan prototyyppiä maanantaina 13.6. 5. Tarkastustilaisuuden ohjeet Sami esitteli tarkastustilaisuuden yleisen käytännön. Seuraavassa kokouksessa päätetään tarkastustilaisuuden roolijako. 6. Muut asiat Vaatimusmäärittelyn tarkastustilaisuuden ajankohta päätetään seuraavassa kokouksessa. Projektisuunnitelmaa pitää todennäköisesti muuttaa testauksen aikataulun osalta. Koska esim. tietokanta pitää toteuttaa osin uudestaan, ei vanhoja laskentaluokkia voi ehkä käyttää sellaisenaan tuotettavassa järjestelmässä. Juhannuksen jälkeiset kokousajat sovitaan seuraavassa kokouksessa. 7. Päätös Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 15:25.