Windows Phone 7 tutuksi koodausleirillä

Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitos järjesti yhdessä Microsoftin kanssa Windows Phone 7 (WP7) -koodausleirin (codecamp) 16-20.5.2011 WP7 on Microsoftin uusi mobiilikäyttöjärjestelmä. Nokia on siirtymässä käyttämään WP7:aa uusissa älypuhelimissa. Koodausleiri alkoi 16.5. johdannolla WP7 ohjelmointiin ja sen jälkeen opiskelijat keskittyivät intensiiviseen ohjelmointiin viikon ajan.

Jukka Wallasvaara Microsoftilta esittelemässä WP7-alustaa

Koodausleirin ideana on esitellä uusia ohjelmistoaslustoja ja rakentaa siltaa yliopistojen ja teollisuuden välille. Aiemmin kursseja on järjestetty useiden yliopistojen yhteistyönä. Tällä kertaa kurssi järjestettiin myös Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa.

Jukka Wallasvaara Microsoftilta kertoi kurssilla WP7 alustasta ja mobiiliohjelmien kehityksestä sen avulla.  Professori Sasu Tarkoma ja tutkijakoulutettava Eemil Lagerspetz Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitokselta vastasivat kurssin järjestelyistä.

Kurssi päättyy lopputilaisuuteen, jossa kurssin aikana tehtyjä töitä esitellään ja keskustellaan kehitysympäristön haasteista ja mahdollisuuksista. Lopputilaisuudessa esiteltiin mm. helppokäyttöistä mobiilia reittiopasta, erilaisia karttasovelluksia sekä useita pelejä (kuvissa).

"Demot olivat erinomaisia ja osoittavat että oikeilla välineillä, osaamisella ja tarmolla viikossa on mahdollista päästä ideasta esiteltävään ohjelmistoon", Tarkoma tiivistää.

Luotu

27.05.2011 - 13:10

Uusi sivusto!

TÄMÄ ON TIETOJENKÄSITTELYTIETEEN OSASTON VANHA SIVUSTO

Tietojenkäsittelytieteen osaston uudet sivut sijaitsevat www.helsinki.fi-palvelimella.

Osoite cs.helsinki.fi ohjautuu nyt uudelle palvelimelle. Tätä osoitetta voidaan edelleen käyttää osaston www-osoitteena. Vanha sivusto löytyy paikasta cs.helsinki.fi/pre2018.

Uusien professorien tervetuliaisluennot ke 29.11. klo 14 - 18

Tietojenkäsittelytieteen uudet professorit esittelevät tieteenalansa ja tutkimuksensa tärkeimmät kysymykset 20 minuutissa.
Luennot järjestetään päärakennuksessa keskiviikkona 29.11. klo 14.00 alkaen.

sali 6 uusi puoli, 3. krs

Matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan dekaani Esko Ukkonen esittelee lyhyesti Pan Huin.

14.15 Pan Hui: MOBILE AUGMENTED REALITY: BLESSING OR CURSE?

Tietojenkäsittelytieteen laitos täyttää 50 vuotta

#uhcs50

Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi järjestetään torstaina 31.8.2017 klo 13-18 juhlaseminaari yliopiston päärakennuksen juhlasalissa (Unioninkatu 34).

uhcs50.cs.helsinki.fi