HY | Avoin | kaikki | |
---|---|---|---|
Osallistujia* | 276 | 307 | 583 |
Hyväksyttyjä | 188 (68 %) | 115 (37 %) | 303 (52 %) |
Hylättyjä | 88 (32 %) | 192 (63 %) | 280 (48 %) |
Arvosana 1 | 35 (19 %) | 15 (13 %) | 50 (17 %) |
Arvosana 2 | 37 (20 %) | 14 (12 %) | 51 (17 %) |
Arvosana 3 | 42 (22 %) | 21 (18 %) | 63 (21 %) |
Arvosana 4 | 31 (16 %) | 30 (26 %) | 61 (20 %) |
Arvosana 5 | 43 (23 %) | 35 (30 %) | 78 (26 %) |
* = ilmoittautuneiden määrä WebOodissa
Numeerinen palaute:
kysymys | HY | Avoin | kaikki |
---|---|---|---|
Kurssin tavoitteet olivat minulle alusta saakka selvät ("tiesin, mitä minun tulisi oppia") | 4.25 | 4.22 | 4.24 |
Kurssilla käytetty materiaali (esim. tehtävät, luentomateriaali, muu kirjallisuus) tuki oppimistavoitteiden saavuttamista | 4.42 | 4.24 | 4.35 |
Toiminta kurssilla (esim. aikataulutus, ohjaus, muu opetus) tuki oppimistavoitteiden saavuttamista | 4.35 | 4.27 | 4.32 |
Kurssin arviointi (esim. harjoitukset, työt, kokeet, niiden keskinäinen suhde) mittasi keskeisten oppimistavoitteiden saavuttamista | 4.38 | 4.35 | 4.37 |
Kurssi oli työläs | 4.52 | 4.43 | 4.48 |
Annan kurssille kokonaisuutena arvosanan | 4.38 | 4.45 | 4.41 |
Vastausten määrä | 194 | 124 | 318 |
Tekstimuotoinen palaute: HY, Avoin
Yleinen toive palautteessa oli jakaa kurssi kahteen osaan (yhden 10 op kurssin sijasta kaksi 5 op kurssia). Tämä toive toteutuu syksystä 2020 alkaen, mikä toivottavasti helpottaa kurssin suorittamista tulevaisuudessa.
Automaattisessa arvostelussa on monia etuja, etenkin näin suurella kurssilla, mutta toisaalta tämä rajoittaa tehtävätyyppejä. Nyt kurssi oli hyvin ohjelmointipainotteinen.
Kurssin alussa olisi ollut hyvä ilmaista selkeämmin, missä määrin netissä olevia esimerkkejä saa hyödyntää omissa ratkaisuissa. Tämä on yllättävän hankala asia määritellä, ja aiheesta on tarkoitus keskustella muiden kurssien opettajien kanssa.
Selkeä kehityskohde ovat ohjelmointitehtävien malliratkaisut. Monen tehtävän ratkaisua oli kohtuuttoman vaikea ymmärtää.
Teknisten ongelmien vuoksi osan luennoista videointi ei onnistunut, mikä tuotti harmia monille kurssin osallistujille. Yliopiston videointipalvelun ylläpitoa on tiedotettu asiasta.
Koska luentovideot ovat suosittuja, yksi harkinnan arvoinen idea olisi luentojen pitämisen sijasta tuottaa erillisiä opetusvideoita kurssin aiheista. Tällöin myös joka viikon video tulisi varmasti saataville eikä teknisistä ongelmista olisi huolta.
Kurssin Telegram-ryhmässä oli vilkas keskustelu, ja ryhmä oli arvokas apu monelle kurssilaiselle. Mahdollinen kehitysidea olisi perustaa kaksi ryhmää: yksi ryhmä keskittyen vain kurssin sisältöön ja toinen ryhmä muulle keskustelulle (off-topic).