1. |
Valitse kolme keskeisintä Onnelan asukasyhdistyksen tietojärjestelmän käyttötapausta (ks. harjoituksen 2 tehtävä 3) ja laadi niitä vastaavat käyttötapauskohtaiset attribuuttitason luokkakaaviot. |
2. |
Yhdistä tehtävän (1) kaaviot yhdeksi luokkakaavioksi. |
3. |
Laadi riippuvuusmatriisi tehtävän (1) käyttötapausten ja tehtävän (2) luokkakaavion välisistä riippuvuuksista. Etsi riippuvuusmatriisin avulla puutteita käyttötapauksista ja tietosisällöstä. |
4. |
Liitteenä on pätkä korttipeliohjelmasta. Muodosta ohjelman perusteella sen rakennetta kuvaava luokkakaavio. (Tällaisesta toiminnasta käytetään nimitystä reverse engineering. Tavanomaisessa järjestelmän kehittämisessä edetään kaaviosta koodiin.) Vinkki: Käsittele |
5. |
Edellisen tehtävän ohjelmaesimerkkiin liittyen laadi palveluun
|