OPINTOPIIRIN YHTEINEN ARVIO OMASTA TOIMINNASTAAN: JAKSO 3/3 =========================================================== HUOM: Palauttakaa tämä arviolomake ohjaajalle jakson lopussa. Lomakeen palauttaminen on harjoituspisteiden saamisen edellytys! Kyselyllä on kaksi tarkoitusta: (1) kerätä tietoa tehtävien tekemisen onnistumisesta opintopiireissä ja (2) auttaa opintopiiriä oman toimintansa parantamisessa. Arvostamme lyhyitä vastauksia, joihin olennainen on kiteytetty. Pyrkikää olemaan avoimia. Kiitos! Vastauksen voi editoida vaikka tästä tiedostosta. KURSSIN TUNNISTETIEDOT 1. Kurssin nimi ja ov:t: 582309 Ohjelmointitekniikka (Java), 5 op (3 ov), 2. Vastuuhenkilö: Arto Wikla 3. Tehtävä, jota arvio koskee: Harjoitusjakso 3/3, 13.2.-24.2. OPINTOPIIRIN PERUSTIEDOT Opintopiirin ohjaajan nimi: Opintopiirin ohjausryhmän numero: Opintopiirin nimi: Opintopiirin jäsenten nimet: OPINTOPIIRIN TOIMINTA YLEISESTI JAKSOLLA 3/3 1. Auttoiko opintopiirissä opiskelu kurssin asioiden oppimisessa? Miten paljon? Miksi auttoi tai miksi ei? 2. Toimiko opintopiiri hyvin ryhmänä? Oliko siinä hyvä opiskella? Miksi toimi hyvin tai miksi ei? 3. Onko ryhmän toimintatavoissa parantamisen varaa? Jos on, miten aiotte parantaa ryhmän toimintaa? 4. Toteutuivatko edelliset parannussuunnitelmat? Miksi tai miksi eivät? OPINTOPIIRIN TOIMINTAPOJA JAKSOLLA 3/3 1. Kuinka monta kertaa tapasitte kasvotusten? Missä? 2. Mitä muita viestintätapoja (sähköposti, puhelin, irc jne.) käytitte? OPINTOPIIRIN JÄSENTEN AKTIIVISUUS JA HYÖDYLLISYYS JAKSOLLA 3/3 Opintopiirin jäsenten osallistumisaktiivisuus ja hyödyllisyys, itsearviopisteiden määrä jäsenittäin (2, 1 tai 0)? Kunkin saamat pisteet on lyhyesti perusteltava! TEHTÄVÄT JAKSOLLA 3/3 1. Olivatko tehtävät laajuudeltaan ja määrältään sopivia? Elleivät olleet, mikä oli vikana? 2. Olivatko tehtävät vaikeusasteeltaan sopivia? Elleivät olleet, mikä oli vikana? 3. Oliko opintopiirin jäsenillä riittävästi pohjatietoja, joiden varaan uuden oppiminen rakentui? 4. Saitteko riittävästi tietoja (1) opettajilta ja (2) oppimateriaaleista tehtävien tekemiseen? RUUSUT JA RISUT KOKO KURSSISTA JA SEN OPINTOPIIRITOIMINNASTA **** 1. Ilmaiskaa kaksi parasta seikkaa kurssin opintopiiritoiminnassa. 2. Ilmaiskaa kaksi huonointa seikkaa kurssin opintopiiritoiminnassa. 3. Miten hyödyllistä tai hyödytöntä opintopiiritoiminta kokonaisuudessaan oli oppimisen kannalta? Miksi? 4. Olivatko luennot hyödyllisiä? Miten niitä voisi kehittää vai ovatko ne lainkaan tarpeen? Oliko niitä liikaa, sopivasti vai liian vähän? 5. Mitä mieltä olette siitä, että läheskään kaikkea opittavaksi vaadittua materiaalia ei käsitellä luennoilla, annetaan vain lukuvinkkejä ja harjoituksia? 6. Onko kurssin sivuilla oleva materiaali riittävää? Onko siellä turhaa tavaraa? Mitä siellä pitäisi olla lisää? Mitä pitäisi poistaa? 7. Millä tavoin kurssin työmuotoja voisi kehittää? Mikä oli hyvää, mikä huonoa - opiskelijoiden työtavoissa - harjoitusten ohjaajien työtavoissa - kurssin luennoijan työtavoissa? 8. Muita kommentteja ja kehittämisehdotuksia kurssin yksityiskohdista ja kokonaisuudesta?