Avoin työpaikka: graafinen suunnittelija

Tietotekniikan tutkimuslaitos HIIT on Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston yhteinen laitos. HIIT:n tehtävänä on harjoittaa kansainväliselle tieteelliselle huipputasolle yltävää tietotekniikan perus- ja strategista tutkimusta läheisessä yhteistyössä tietoteollisuuden ja tietotekniikkaa soveltavien tieteiden kanssa sekä antaa tutkijakoulutusta ja tutkimukseen yhdistyvää ylintä opetusta yhdessä tiedekuntien laitosten kanssa.

Helsinki Institute for Information Technology (HIIT) etsii lahjakasta

GRAAFISTA SUUNNITTELIJAA

työskentelemään mielenkiintoisissa tutkimusprojekteissa. Valittava henkilö tulee työskentelemään tutkimuksen ja kehitysprojektien parissa, muun muassa seuraavanlaisissa tehtävissä:

1. Eurooppalaisissa projekteissa, joissa käytetään uusia tietokoneen ja ihmisen vuorovaikutukseen tähtääviä tekniikoita
2. Erilaisia tiedon visualisoinnin tehtäviä
3. Houkuttavien ja kannustavien sovellusten suunnittelu

Työssä menestymisen edellytykset

Haemme maisteritason opiskelijaa tai vastavalmistunutta, joka on erikoistunut käyttäjäkeskeiseen käyttöliittymäsuunnitteluun. Sinulla on kokemusta vuorovaikutuksen suunnittelusta osana graafista ilmettä ja olet kiinnostunut teknologiasta. Sinulla on ainakin perustietämys käyttäjäkeskeisestä suunnittelusta ja palava halu luovaan mallintamiseen uusissa suunnitteluratkaisuissa.

Edellytämme seuraavia taitoja:
1. Suunnitteluohjelmistojen, kuten Adobe Creative Suite( Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign jne) vahva hallinta
2. Erinomainen kyky viestiä mielenkiintoisia ideoita sekä käyttötapauksia visuaalisesti (skenaarioiden luonnostelu ja storyboarding)
3. Innostus olemassa oleviin teknologioihin ja käytettävyyteen, jotta käyttöliittymä tukee monimutkaisia ohjelmistoja, mutta pitää ohjelmiston silti intuitiivisena ja helppona monenlaisille käyttäjille
4. Kyky tuottaa järjestelmällisiä käyttöliittymäluonnoksia ja havainnollistavia esityksiä
5. Vahva suunnitteluestetiikka ja sen ymmärtäminen
7. Kyky tehdä käyttöliittymätoteutusta korkean tason kielillä ja oppia lisää toteutuksesta
8. Intohimo hyvään suunnittelutyöhön

Mitä tarjoamme?
Tarjoamme mahdollisuuden työskennellä mielenkiintoisissa projekteissa ja oppia lisää ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutuksen tekniikoista ja suunnitteluratkaisuista. Nuori, innostunut tutkimusryhmämme tarjoaa monikulttuurisen työskentely-ympäristön. Saat myös mahdollisuuden tutustua eurooppalaisiin ja muihin laajoihin projekteihin.

Työn kesto & palkkaus
Tehtävä on määräaikainen ja sopimuksen pituus ja aloitusaika ovat neuvoteltavissa (maks. 24 kk)

Tehtävän palkkaus perustuu yliopistojen palkkausjärjestelmän muun kuin opetus- ja tutkimushenkilöstön vaativuuskehikon tasoon 6-7. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuva palkanosa.

Työn hakeminen
Lähetä hakukirjeesi, CV:si, opintosuoritusotteesi ja mahdollinen portfoliosi osoitteeseen rekry.interactive(at)cs.helsinki.fi. Paikka täytetään heti sopivan hakijan löydyttyä.

Lisätietoja antavat
Prof. Giulio Jacucci, +358 (09) 191 51153, uix-info(at)hiit.fi