Arean matkustuspalveluiden sopimus uudistuu

Helsingin yliopiston ja Matkatoimisto Arean matkustuspalveluita koskeva sopimus on uudistuu 1.10.2012 alkaen. Palvelumaksut tippuvat noin 25 %. Samalla toimintatapaan tulee pieni muutos. Hinnastossa on nyt yhden tai kahden vaihtoehdon tarjoamiselle erillinen hinta.

Hinnasto: https://alma.helsinki.fi/download/2000000204842/HY_AREA%20hinnasto%2001102012.pdf

A. Lennot (yksinkertainen matkapalvelu).
Matkatoimisto tarjoaa pyydettäessä yhden hintavaihtoehdon (edullisin
päivän hinta / edullisin valtionhallinnon sopimushinta), joka varataan
tarjouksen yhteydessä (ns. yksinkertainen matkapalvelu).

Yhtä hintavaihtoehtoa tarjotaan vain silloin, jos varauspyynnössä on
selkeästi ilmoitettu haluttavan tietty lento esim. hinnan tai aikataulun
suhteen. Yksinkertaisessa matkapalvelussa tulee selkeästi ilmoittaa yksi
ainoa aikatauluvaihtoehto ja yksi hintavaihtoehto, jota varauksessa
toivotaan käytettäväksi.

B. Lennot (kaksi vaihtoehtoa).
Matkatoimisto tarjoaa ensisijaisesti kaksi hintavaihtoehtoa: edullisimman
päivän hinnan sekä matkasuunnitelman kannalta muun tarkoituksenmukaisen
vaihtoehdon.

Kahta vaihtoehtoa tarjotaan aina, kun lentoyhtiöiden tarjonta sen
mahdollistaa, ellei varauspyynnössä ole selkeästi ilmoitettu yhtä tiettyä
lento- ja hintavaihtoehtoa.

Arean Pro Online järjestelmän kautta voi tehdä itse lentovarauksia (varausmaksu 6,90 e).

Arean palveluihin tulee lisäyksiä. Kotimaiset VR:n junaliput saa jatkossa varattua Arean Pro Online varausjärjestelmän kautta. Varausmaksu on 0 euroa ja lasku junalipuista tulee suoraan Areasta yliopistolle. Online varauksiin pääsee suoraan SAPin kautta ilman erillistä kirjautumista (SAP/Matkahallinta/Matkojen varaus/Area Pro Online). Myöhemmin syksyllä otetaan käyttöön myös mobiilipalvelu ja muita lisäpalveluita. Näistä tiedotetaan erikseen.

Arean kautta on mahdollista saada apua kongressien järjestämiseen. He voivat hoitaa mm. kongressien verkkosivujen tekemisen, ilmoittautumisten ja maksujen vastaanottamisen, tilojen ja majoitusten varaukset yms. palveluita. Jos asia on ajankohtainen, niin otathan yhteyttä satu.lerssi@helsinki.fi. Ensimmäisten kongressien järjestelyiden jälkeen palvelu voidaan ottaa laajemmin käyttöön yliopistolla ja Arean tapahtuman järjestämisen palveluista tiedotetaan lisää.

Ohjeet ja Arean palveluhinnasto on päivitetty ALMAan sekä Flammaan.

Arean palvelutiimi säilyy ennallaan sekä myös puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Matkatoimisto Area
sähköposti: yliopisto@area.fi

VR:n myöntämä alennus junalipuista muuttuu. Se on 1.10.2012 alkaen 15 % (aik. 14 %).

08.10.2012 - 17:59 Pauliina M J Pajunen
08.10.2012 - 17:57 Pauliina M J Pajunen