375-juhlavuosi kuuluu kaikille yliopistolaisille

Ensi vuonna yliopisto täyttää 375 vuotta. Nyt on yliopistolaisten aika antaa ehdotuksia juhlavuoden ohjelmasuunnitteluun.

Yliopiston 375-vuotisjuhlavuonna on paitsi yliopistolaisille ja alumneille, niin myös kaupunkilaisille tarjolla tiedettä ja tapahtumia. Juhlavuoden kokonaisuudessa yliopisto näyttäytyy yhteiskunnan hyvinvoinnin rakentajana. Teemoina ovat ympäristönmuutos, terveys ja lääketiede, tulevaisuuden oppiminen, globaali Helsinki sekä maailmanjärjestys ja maailmankuva.

– Haluamme luoda rikkaan ohjelmakokonaisuuden yhdessä opiskelijoiden, tutkijoiden ja koko henkilöstön kanssa. Juhlavuosi kuuluu meille kaikille, ja kevään ajan yliopistolaisilla on mahdollisuus antaa ehdotuksia juhlavuoden ohjelmaan, kertoo ohjelmatuottaja Paula Arvas.

Thinkfest levittäytyy kaupunkiin

Juhlavuoden kuluessa järjestetään neljä päätapahtumaa. Tammikuun 21. päivä on juhlavuoden avajaiset henkilöstölle ja opiskelijoille ja maaliskuussa tapahtuma yliopiston vuosipäivän (26.3.) yhteydessä.  Lukuvuoden avajaisten aikaan levittäytyy yliopistolle ja sen ympäristöön ajattelun ja tieteen kaupunkifestivaali Thinkfest. Juhlavuoden päättää kansainvälinen konferenssi marraskuussa.

Juhlavuoden suunnitteluun ja tapahtumiin kutsutaan mukaan tahoja myös yliopiston ulkopuolelta. Tavoitteena on, että juhlavuoden aloitteista osa jäisi elämään myös tulevaisuudessa.

– Alumnit ovat tärkeä osa yliopistoyhteisöä ja haluamme kytkeä heidät tiiviisti juhlavuoteen, alumnitoiminnan tapahtuma- ja markkinointikoordinaattori Johanna Mäenpää kertoo.

Juhlavuoden kokonaisohjelma rakentuu syksyyn mennessä.

Anna ideasi ohjelmasuunnitteluun 30.5. mennessä!

Kevään ajan yliopistolaisilla on mahdollisuus antaa ohjelma-, puhuja- ja tapahtumaehdotuksia sekä muita ideoita juhlavuoden ohjelmasuunnitteluun. Ehdotukset voivat liittyä esim. Tiedekulman ohjelmaan, vuoden päätapahtumiin tai kampusten tapahtumiin.

Ohjelmaan voi ehdottaa myös vuodelle 2015 tiedossa olevia tapahtumia, kuten konferensseja, seminaareja ja työpajoja, jotka liittyvät juhlavuoden teemoihin. Myös musiikkia, näyttelyitä, kävelykierroksia ja uusia luovia ideoita toivotaan.

Ehdotuksia voi antaa verkkolomakkeella 30.5. asti. Juhlavuoden ohjelmaan valitut ehdotukset saavat markkinointi- ja viestintätukea, juhlavuoden logon sekä näkyvyyttä esimerkiksi juhlavuoden tapahtumakalenterissa.

Lisätietoja: HY375-juhlavuoden ohjelmatuottaja Paula Arvas, 050 448 0569, paula.arvas@helsinki.fi
ja alumnitoiminnan tapahtuma- ja markkinointikoordinaattori Johanna Mäenpää, 050 448 0570, johanna.maenpaa@helsinki.fi

Ehdotus Helsingin yliopiston 375-juhlavuoden ohjelmaan

Teksti: Paula Arva ja Tiina Palomäki