Työsuojelupalkinto hakee ottajaansa

Vuonna 2011 työsuojelupalkinnon voitti Siltavuorenpenkereen tilapalvelut. Nyt etsitään seuraavaa palkittavaa.

Siltavuorenpenkereellä nauru raikaa, kun osa pari vuotta sitten työsuojelupalkinnon voittaneen tilapalvelut-yksikön väestä asettuu pikähälytyksellä kuvaan. Porukka tuntuu tekevän työtä hyvällä huumorilla.  Ehkä yksikkö tästä syystä sai työsuojelupalkinnon kaksi vuotta sitten?

– Siivoojien ja vahtimestareiden työ on raskasta, mutta työhön sitoutuminen on korkealla tasolla.  Yksikköämme kannustettiin hakemaan työsuojelupalkintoa, koska yhteishenki on hyvä, kertoo yksikköä muun siivoustyöjohdon kanssa luotsaava palveluohjaaja Miia Keski-Levijoki.

Siltavuorenpenkereen tilapalvelut-yksikössä työskentelee lähes kolmekymmentä siivoojaa ja vahtimestaria.  Yksikkö vastaa myös Metsätalosta, valtiotieteellisen tiedekunnan tiloista sekä kasvimuseosta.

Ehdota palkittavaa

Vuoden 2013 työsuojelupalkinto jaetaan maaliskuussa. Palkittavaa yliopistoyhteisöä voi ehdottaa helmikuun loppuun mennessä.

Palkinto myönnetään yhteisölle, joka on kehittänyt koko työyhteisön hyvinvointia, työn turvallisuutta ja terveellisyyttä ja ottanut käyttöön uusia toimenpiteitä näiden asioiden edistämiseksi.

Tilapalveluissa työsuojelu sisältää paitsi henkilöstön myös heidän käyttämiensä laitteiden hyvinvoinnista huolehtimisen.

– Työssä täytyy olla hyvät välineet, joita korjataan tarvittaessa. Kannustan henkilöstöä myös katsomaan ammattisilmällä sitä, mikä milloinkin on tarpeellista tehdä, Keski-Levijoki sanoo.

Palkinto hyvinvoinnin edistämiseen

Tilapalvelut jakoi palkintonsa vuonna 2011 yliopiston puhelinpalveluiden kanssa. Palkintosumma 5000 euroa jaettiin niin, että tilapalvelut suurempana yksikkönä sai potista 3000 euroa käyttöönsä.
Palkintosumman tilapalvelut käytti henkilöstön hyvinvoinnin edistämiseen.

– Kyllähän se herkutteluksi meni! Suurin osa porukasta kävi lounasristeilyllä ja loput buffet-lounaalla maissa. Tässä työssä lounas yleensä vai pikaisesti hotkaistaan, joten oli mukava päästä rauhassa syömään työajalla, Keski-Levijoki sanoo.

Ehdotuksia työsuojelupalkinnon 2013 saajaksi voivat tehdä kaikki Helsingin yliopiston palveluksessa olevat työntekijät tai yhteisöt 28.2.2014 mennessä. Palkinto myönnetään yliopistoyhteisölle, joka on kehittänyt koko työyhteisön hyvinvointia, työn turvallisuutta ja terveellisyyttä ja ottanut käyttöön uusia toimenpiteitä näiden asioiden edistämiseksi.

Tee ehdotus työsuojelupalkinnon saajasta vuodelle 2013!

Työsuojelupalkinto

Työsuojelun uutiskirje