Tietojenkäsittelytieteen laitos hakee yliopistonlehtoria

Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos on tunnettu korkeatasoisesta tutkimuksestaan ja opetuksestaan. Opetus on monipuolista niin sisällöiltään kuin muodoiltaankin, ja sitä kehitetään ennakkoluulottomasti. Tunnustuksena opetuksen erinomaisuudesta opetusministeriö on valinnut tietojenkäsittelytieteen laitoksen kahdesti valtakunnalliseksi yliopistokoulutuksen laatuyksiköksi. Tietojenkäsittelytieteen laitos sijaitsee Kumpulan kampuksella, joka on Suomen johtava eksaktien luonnontieteiden osaamiskeskittymä.

Matemaattis-luonnontieteellisen tiedekunnan tietojenkäsittelytieteen laitoksessa on haettavana

yliopistonlehtorin tehtävä 1.3.2015 lukien.

Tehtävän ala on tietojenkäsittelytiede. Erikseen sovittavien opetus- ja tutkimustehtävien lisäksi yliopistonlehtorin tehtäviin kuuluu erityisesti opintoesimiehenä laitoksen opintohallinnosta vastaaminen ja opintohallinnon esimiehenä toimiminen.

Laitoksen opintohallintoon kuuluvat mm. opetuksen koordinointi ja kehittäminen, yleiset tutkintovaatimuksiin ja opintoihin liittyvät kysymykset sekä laitoksen LUMA-toiminta (luonnontieteiden, matematiikan, tietotekniikan ja teknologian kansallinen opetus). Opintohallintoa hoitavat opintoesimiehen lisäksi laitoksen suunnittelija, amanuenssi ja opintoneuvojat.

Yliopistonlehtorin kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva tohtorin tutkinto ja hyvä opetustaito. Parhaat valmiudet tehtävän hoitamiseen antaa tietojenkäsittelytieteen sekä sen opetuksen ja opetushallinnon tuntemus. Muodollisen pätevyyden lisäksi arvostamme hyviä yhteistyötaitoja, organisointikykyä, aktiivisuutta ja innovatiivista näkemystä tietojenkäsittelytieteen opetuksen pedagogisesta kehittämisestä.

Tehtävän palkkaus perustuu yliopistojen palkkausjärjestelmän opetus- ja tutkimushenkilöstön vaativuustasokartan tasoihin 5 - 7. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaa.

Helsingin yliopiston opetus- ja tutkimustehtäviin vaaditaan riittävä suomen kielen taito ja kyky ymmärtää ruotsin kieltä (Kelp.A 309/1993). Ulkomaalainen sekä Suomen kansalainen, joka ei ole syntyperäinen, voidaan ottaa opetus- ja tutkimustehtävään sen estämättä, että hän ei ole osoittanut säädettyä suomen tai ruotsin kielen taitoa.

Lisätietoja palkkaan ja yliopistonlehtorin tehtäviin liittyen antaa tietojenkäsittelytieteen laitoksen johtaja, professori Jukka Paakki, puh. 02941 51387, ja opintoesimiehen tehtäviin liittyen yliopistonlehtori Jaakko Kurhila, puh. 02941 51386.

Hakemuksiin on liitettävä nimikirjanote tai ansioluettelo, julkaisuluettelo sekä muut asiakirjat, jotka voivat vaikuttaa tehtävään ottamiseen, tai edellä mainitut asiakirjat sisältävä yliopistoportfolio. Hakemukset osoitetaan matemaattis-luonnontieteelliselle tiedekunnalle ja toimitetaan liitteineen sähköpostitse osoitteeseen hy-kirjaamo@helsinki.fi tai postitse osoitteeseen Helsingin yliopiston kirjaamo, PL 33 (Yliopistonkatu 4), 00014 HELSINGIN YLIOPISTO (Kirjaamo suljetaan klo 15.45). Hakuaika päättyy 9.1.2015.

16.12.2014 - 14:21 Tiina T Väisänen
16.12.2014 - 14:19 Tiina T Väisänen