Tietojenkäsittelytieteen laitos palkitsi työntekijöitään

Tietojenkäsittelytieteen laitoksen joulukahveilla 2014 luovutettiin kunniakirjoja ja rahapalkintoja vuoden parhaille työntekijöille. Kategorioihin lukeutuivat vanhempi ja nuorempi hyvä opettaja, vanhempi ja nuorempi hyvä tutkija ja vuoden henkilö. Alla palkitut:

Vuoden henkilö: yliopisto-opettaja Tiina Niklander
Tiina on toiminut useita vuosia laitoksen kansainvälisten erikoistumislinjojen hakukoordinaattorina ja ulkomaisilta opiskelijoilta runsaasti kiitosta saaneena FM-tuutorina. Erityisen merkittävää on ollut hänen toimintansa laitoksen yhteisöllisyyden ja työhyvinvoinnin edistämisessä, mm. pitkäaikaisena laitoksen työhyvinvointiryhmän puheenjohtajana. Tiina on lisäksi toiminut aktiivisesti erilaisissa ay- ja luottamustehtävissä, ja hänet on valittu vuosiksi 2015-2016 Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestön (JUKO ry) pääluottamusmieheksi.

Vanhempi hyvä tutkija: akatemiatutkija Arto Klami
Arto johtaa laitoksen Multi-source Probabilistic Inference -tutkimusryhmää, joka kuuluu lisäksi Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston yhteiseen HIIT-tutkimuslaitokseen ja kansalliseen tutkimuksen huippuyksikköön COIN. Arto on vuosina 2012-2014 julkaissut 11 kansainvälistä referoitua artikkelia hyvillä tieteellisillä foorumeilla. Hänet on valittu vuosiksi 2013-2018 erittäin kilpailtuun Suomen Akatemian akatemiatutkijan tehtävään.

Nuorempi hyvä opettaja: tutkimusavustaja Joni Salmi
Joni on toiminut laitoksen perusopetuksessa suurta kiitosta saaneen pajaopetuksen koordinaattorina ollen myös itse usealla kurssilla ohjaajana ja kisällinä. Hänen saamansa opiskelijapalaute on ollut häkellyttävän hyvää. Varsinaisen kurssiohjauksen ohella Joni opastaa opiskelijoita aktiivisesti ja osaavasti myös monilla irc-keskustelukanavilla. Hyvän opettamisen lisäksi Joni on edistänyt omia opintojaan esimerkillisellä tavalla, niin määrällisesti kuin laadullisesti.

Nuorempi hyvä tutkija: tohtorikoulutettava Dominik Kempa
Dominik on vuosina 2012-2014 julkaissut tai saanut hyväksytyksi 15 referoitua artikkelia kansainvälisillä tieteellisillä foorumeilla. Dominik on lisäksi suorittanut kaikki tohtorintutkinnon opinnot erinomaisilla arvosanoilla, joten hän tulee väittelemään nippuväitöskirjallaan lähiaikoina.

Vanhempi hyvä opettaja: apulaisprofessori Teemu Roos
Teemu on osallistunut laitoksen opetukseen ja sen kehittämiseen esimerkillisellä tavalla käyttäen monia pedagogisesti innovatiivisia opetusmenetelmiä. Hänen saamansa opiskelijapalaute on ollut erittäin hyvää. Poikkeuksellisen merkittävää on ollut Teemun vastuu laitoksen tutkijalinjasta, jolla tutkimuksesta ja tutkijanurasta kiinnostuneille opiskelijoille tarjotaan jo alemman LuK-tutkinnon suorittamisen aikana mahdollisuus perehtyä ja osallistua laitoksen tutkimustoimintaan.

18.12.2014 - 16:00 Mikael Haapa-aho
18.12.2014 - 15:51 Mikael Haapa-aho