Helsingin yliopistolle profiloitumisrahaa

Helsingin yliopisto sai yhdeksän miljoonaa euroa Suomen Akatemian yliopistojen profiloitumisen vahvistamiseen tarkoitettua rahoitusta.

– Hallitusohjelman leikkaukset huomioiden otamme ilolla vastaan yliopiston profilointia ja strategiatyötä tukevan rahoituksen, vaikka nyt jaettu rahoitus leikataankin yliopistojen kokonaiskehyksestä, toteaa vararehtori Keijo Hämäläinen.

Yliopisto haki rahoitusta valmisteltavalle Life Science Centerille, fysiikan ja luonnontieteen alojen profiloitumiseen sekä tilastotieteen opetuksen ja koulutuksen keskittämiseen.

Yliopiston johtoryhmä pohtii jo tällä viikolla yliopiston rahoituksen kohdentamista yliopiston sisällä.

Profiloitumiseen suunnattu rahoitus oli haettavissa ensi kertaa. Yliopisto on alkanut valmistautua jo seuraavaan profiloitumishakuun, jota on suunniteltu syksylle 2015. Seuraavaa hakemusta valmisteltaessa tulee kiinnittää huomiota konkreettisiin toimenpiteisiin yliopiston profiloitumiseksi, mikä tarkoittaa mahdollisten uusien avausten lisäksi myös poisvalintoja.

Suomen Akatemian tiedotteesta

Helsinki Life Science Center

Helsinki Life Science Center Flammassa

Kopioitu Flammasta: https://flamma.helsinki.fi/fi/tiedotteet/yleiset-tiedotteet-helsingin-yliopistolle-profiloitumisrahaa