Helsingin yliopisto 76. Times Higher Education -yliopistovertailussa

Helsingin yliopisto kipusi maailman yliopistoja vertailevassa Times Higher Education -rankingissä sijalle 76. Viime vuonna sen sijoitus oli 103:s. Nousua on siis 27 sijaa.

Yliopisto paransi tulostaan kaikissa viidessä kategoriassa: opetus, tutkimus, viittaukset, kansainvälisyys ja teollisuusrahoitus. Myös julkaisujen määrä suhteessa akateemiseen henkilöstöön kehittyi hyvin myönteisesti.

– Tulos on hieno, vahva todiste tutkijoidemme ja opettajiemme korkeatasoisesta työstä. Erityisesti ilahduttaa myös se, että saimme sekä opetukseen että tutkimukseen liittyvissä mainearvioissa reilusti paremmat pisteet kuin koskaan aiemmin, sanoo rehtori Jukka Kola.

Sija 76 on ylivoimaisesti yliopiston paras sijoitus vuodesta 2010 asti julkaistussa Times Higher Education -vertailussa.

Times Higher Education ranking

Yliopistovertailuista yleisesti