Veli Mäkinen ja Valtteri Niemi laitoksen varajohtajiksi

Laitoksen johtaja Sasu Tarkoma on nimennyt 1. varajohtajakseen professori Veli Mäkisen ja 2. varajohtajaksi professori Valtteri Niemen. Onnittelut valituille!

Alla nimitettyjen varajohtajien kommentit heidän uusista vastuualueistaan.

Veli Mäkinen:

“Vastuulleni kuuluu opetus.  Tärkein työ on olla mukana Iso Pyörä -hankkeen uusien koulutusohjelmien toteuttamisessa. Suunnitelmissa on useita laitosrajoja ylittäviä ohjelmia, ja haasteita tulee riittämään sisältöjen suunnittelusta aina markkinointiin asti. Ehkä akuutein kysymys on varmistaa resurssien riittävyys: kuka  varaa maisteriohjelman X opetustilat uudessa hallinto-organisaatiossa, kuka opettaa uuden kurssin Y, jne.? Uusi koulutusohjelmarakenne vaikuttaa kuitenkin erittäin lupaavalta, joten odotan kyllä innolla minkälaista uuttaa dynamiikkaa se tuo mukanaan”

Valtteri Niemi:

“Minun vastuullani taas on tutkimus ja erityisesti yritysyhteistyö.

Nykyisessä vaikeassa taloustilanteessa ulkopuolisen rahoituksen hankkiminen korostuu entisestään.

Pyrimme löytämään uusia malleja tutkimusyhteistyöhön esimerkiksi yritysten kanssa. Tässä yhteydessä kannattaa ottaa huomioon myös koulutusnäkökulma”

Kuva: Linda Tammisto
27.01.2016 - 15:13 Pauliina M J Pajunen