Yliopiston henkilöstömäärä vähenee vuoden 2017 loppuun mennessä arviolta 980 hengellä!

Henkilöstömäärä vähenee vuoden 2017 loppuun mennessä arviolta 980 hengellä, joista 570 irtisanomisten kautta. Lisäksi yliopisto järjestelee toimintaansa uudenlaisiin kokonaisuksiin ja yhtiöittää joitain toimintoja.

Helsingin yliopisto on antanut työnantajan selvityksen yhteistoimintaneuvottelun pohjalta harkittavista päätöksistä. Rehtori Jukka Kola kertoo, ettei henkilöstövähennyksiä voitu välttää rahoituksen nopean ja rajun vähenemisen vuoksi.

–Helsingin yliopiston nousu yhdeksi maailman parhaista tutkimusyliopistoista ei olisi ollut mahdollista ilman ammattitaitoisia ja sitoutuneita työntekijöitä. Olen syvästi pahoillani, että joudumme irtisanomaan pätevää henkilöstöä.

Yliopiston säästötarve Sipilän hallituskauden lopulla 2019–2020 on 106 miljoonaa euroa vuodessa, joista jo lähes puolet toteutuu jo kuluvana vuonna. Noin kaksi kolmasosaa yliopiston menoista on henkilöstömenoja.

Lue koko tiedote Flammasta

27.01.2016 - 14:21 Pauliina M J Pajunen