Lähipalvelutiimejä kootaan parhaillaan- Yliopistopalvelut aloittaa 2. toukokuuta

Uusi palveluorganisaatio (UPO) -nimellä valmisteluvaiheessa tunnettu yliopistopalvelut käynnistää toimintansa heti vapun jälkeen 2. toukokuuta. Yliopistopalveluiden aloitusta valmistellaan kovaa vauhtia, mutta tehtävää riittää vielä touko-kesäkuussakin.

Tällä hetkellä yliopistopalveluiden organisaatiorakenne on olemassa ja organisaatioon sijoittuvat henkilöt ovat tiedossa.

– Parhaillaan muodostetaan lähipalvelutiimejä, jotta niistä voidaan informoida yksiköitä toukokuun alussa. Myös niihin liittyviä tilatarpeita ja -muutoksia on ryhdytty suunnittelemaan, kertoo hallintopalvelujohtaja Antti Savolainen.

Yliopistopalveluiden ensimmäiset kuukaudet ovat siirtymäaikaa, sillä monet hoitavat sivussa vielä aiempia tehtäviään. Henkilöstön työnjakoja tarkennetaan touko- ja kesäkuun aikana.

Hallintohenkilöstöä on jatkossa aiempaa vähemmän, joten siirtymävaiheessa töitä on enemmän kuin on tekijöitä.

– Palveluiden käyttäjiltä toivotaan alkuvaiheessa malttia ja ymmärrystä siihen, että kaikkiin kysymyksiin ei välttämättä löydy heti vastausta. Yliopistopalveluiden henkilöstö tekee varmasti parhaansa, jotta asiat saadaan sujumaan tässäkin vaiheessa mahdollisimman mutkattomasti, Savolainen toteaa.

Flammassa julkaistaan toukokuun alussa yliopistopalveluiden sivut, joilla on kaikkien lähipalvelutiimien kokoonpanot sekä yhteystiedot.

27.04.2016 - 13:50 Pauliina M J Pajunen
20.04.2016 - 15:40 Pauliina M J Pajunen