Avoin SOAMeS-seminaari 5.12.2006

Palveluorientoituneisuus yritysjärjestelmiin / SOA emergence

Palveluorientoituneisuus (SOA) on keskeinen kehitysteema nykyisten yritysjärjestemien arkkitehtuurin kehityksessä. Yritysten välinen liiketoiminta, hallintoviranomaisten verkostot ja yleinen sovellusten yhteistoiminta Internetissä vaativat samankaltaisia uudistuksia yleiseen verkkoinfrastruktuuriin.

SOA emergence -seminaarin tarkoituksena on koota yhteen kiinnostuneita osapuolia niin tietojärjestemien, väliohjelmistojen kuin ohjelmistotyökalujen kehittäjien edustajista. Ohjelmaan on varattu aikaa keskustelulle, ja suomalaisen tutkijaverkoston jäsentymiselle tämän alueen ympärille.

Seminaarin järjestää SOAMeS-projekti.

Tervetuloa!

Paikka

Seminaari järjestetään TietoEnatorin tiloissa, Aku Korhosentie 2-6, Helsinki.

Paikalle pääsee M-junalla, joka lähtee Rautatieasemalta Helsingin keskustasta kymmenen minuutin välein. Junamatka Pohjois-Haagan asemalle kestää noin 11 minuuttia. Reittiopas voi löytää lähtöpaikasta riippuen myös nopeamman reitin.

9.00 - 9.20Seminaarin avaus
9.20 - 10.05Mirja Pulkkinen, Jyväskylän yliopisto: Organisaation johtamisen ja ICT:n johtamisen prosessit ja niiden vuorovaikutus; Enterprise Architecture -foorumin esittely
10.05 - 10.25Kahvitauko
10.25 - 10.55Neuvotteleva virkamies Aki Siponen, VM: Voiko valtionhallinnon tietojärjestemien nykytilaa kuvata?
11.00 - 11.30Järjestelmäpäällikkö Jarmo Kaipomäki, TM: CASE-kuvaus SOA:n käyttöönotosta Työministeriössä
11.30 - 12.30Lounas
12.30 - 13.15Kari Lehtinen, Business Manager, SAP Business Consulting: Business development through SOA
13.15 - 14.00Konsultointipäällikkö Heikki Mattsson, Oracle: SOA, ERP & Oracle Fusion Applications
14.00 - 14.30Kahvi
14.30 - 15.15Kari Lehtinen, Elisa/DIMES: eBUS
15.15 - 16.00Keskustelua ja seminaarin päätös

Ilmoittautuminen

Tilaisuus on maksuton. Käytännön järjestelyjen hoitamiseksi pyydämme ennakkoilmoittautumisia osoitteella soames-ilmoittautumiset@cs.helsinki.fi marraskuun loppuun mennessä.

Lisätietoja: Lea Kutvonen@cs.helsinki.fi.