Yliopiston etusivulle Suomeksi På svenska In English
Helsingin yliopisto Tietojenkäsittelytieteen laitos
 

Tietojenkäsittelytieteen laitos

Suomeksi In English Projekti

Rinnakkaisohjelmointi, S2009, Ylimääräinen projekti 2 (8 pp)

Projekti on henkilökohtainen ylimääräinen projekti. Kurssista voi saada erinomaisen arvosanan myös ilman tätä projektia.

Projektin tehtävä: Henkilökohtainen oppimispäiväkirja

Kootkaa se kurssin aikana pikkuhiljaa - sen muodostaminen vasta vimeisellä viikolla on mahdotonta.

Oppimispäiväkirjassa kommentoidaan kutakin oppimistilaisuutta (luento, laskuharjoitustilaisuus, opintopiiripalaveri, oppikirjan lukuhetki, tms), pohtien kyseisen oppimistapahtuman antia kurssin tavoitteiden ja oman oppimisen kannalta. Siinä voi keskittyä koko tapahtumaan tai vain johonkin tiettyyn esilletulleeseen teemaan. Uusista käsitteistä voi esimerkiksi pohtia, millaisille oletuksille ne perustuvat tai mikä niiden käytännön merkitys on. (Ks. esim. Sari Lindblom-Ylänteen kirjoittamisohje).

Projektin palautus

Projekti palautetaan sähköpostitse luennoitsijalle (Teemu.Kerola _at_ cs.helsinki.fi) helposti luettavassa muodossa (html, text, MS word, pdf). Projektia ei tarvitse palauttaa paperikopiona.

Projektista palautetaan ainoastaan henkilökohtainen oppimispäiväkirja ja sen viimeinen palautusajankohta on kerrottu kurssin aikataulusivulla. Projektin voi palauttaa myös myöhästyneenä, mutta siitä seuraa myöhästymissakkoa 12.5% projektin pp'stä per myöhästymispäivä. Esimerkiksi projektin myöhästyessä 30 tuntia myöhästymissakko on 25% projektin maksimipisteistä (eli 2 pp, kun maksimimäärä on 8 pp) .

Projektin arviointi

Heikohkon oppimispäiväkirjan (arvosana 1/5) tunnistaa siitä, että siinä on lähinnä vain kirjattu omaa ajankäyttöä, ei oma oppimista tai oppimisen arviointia. Aihepiirin ymmärtäminen on puutteellista. Kieliasu voi olla heikohkoa.

Tyydyttävässä oppimispäiväkirjassa (arvosana 3/5) kirjataan jo opittuja asioita ja käsitteitä sekä pyritään arvoimaan oman oppimisen laatua. Työstä käy ilmi, että opiskelija on sisäistänyt pääosan kurssin keskeistä sisältöä. Kieliasu on hyvä.

Erinomaisessa oppimispäiväkirjassa (arvosana 5/5) on tuotu esille aihepiirin keskeiset käsitteet sekä miten hyvin ne on opittu. Opiskelija on sisäistänyt kurssi aihepiirin ja pystyy tuomaan tämän selkeästi esille. Kieliasu on erinomainen.


Teemu Kerola 19.10.2009 13:34