Etsitään testihenkilöitä Flamman käytettävyystesteihin

Elokuussa 2012 järjestettäviin Flamman käytettävyystesteihin etsitään testikäyttäjiksi yliopiston henkilöstön jäseniä ja opiskelijoita. Testeissä kerättävä tieto on arvokasta, ja sitä käytetään Flamman kehittämisessä.

Käytettävyystestit suoritetaan testilaboratoriossa Arabianrannassa 10.8., 13.8. ja 14.8. klo 9-17 välisenä aikana. Yksi testi kestää noin 1,5 tuntia. Osallistumisen edellytyksenä on, että testattava ei ole käyttänyt Flammaa aiemmin tai ollut mukana sen kehittämisessä.

Vaiheittain käyttöön otettava Flamma on yliopistolaisten sähköinen työpöytä ja uusi intranet. Se kokoaa viestinnän, asiointipalvelut, hakukoneen ja sisäiset verkkopalvelut yhdeksi kokonaisuudeksi.

Flamman sisällöntuotanto käynnistyi toukokuussa, ja Beta-Flamma eli kokeiluversio julkaistaan 15.8. Tavoitteena on, että varsinainen ensimmäinen versio eli Flamma 1.0 julkaistaan syksyllä 2012.

Testihenkilöksi ilmoittaudutaan sähköpostitse osoitteeseen digitoimitus@helsinki.fi. Ilmoita viestissä ikäsi, tiedekuntasi/laitoksesi tai yksikkösi, yhteystietosi sekä sinulle sopiva testipäivä.

12.07.2012 - 11:33 Pauliina M J Pajunen
12.07.2012 - 11:31 Pauliina M J Pajunen