Tutkimuksen toimiala hakee 4 tutkijakoulukoordinaattoria

Tutkimuksen toimiala keskushallinnossa vastaa yliopiston tutkimus- ja innovaatio-politiikkaan sekä tutkimus- ja innovaatiotoimintoihin liittyvän päätöksenteon valmistelusta, toimeenpanosta, seurannasta, kehittämisestä ja palvelutuotannosta.

Helsingin yliopiston tohtorikoulutuksen rakenteet ja toiminta uudistuvat ensi vuoden alusta. Yliopistoon on perustettu 4 tutkijakoulua ja 32 tohtoriohjelmaa. Uudistuksen tavoitteena on tohtorikoulutuksen laadun parantaminen ja tehokkuuden lisääminen.

Tutkimuksen toimiala hakee

4 TUTKIJAKOULUKOORDINAATTORIA

4 vuoden määräaikaisiin työsuhteisiin. Tehtäviin palkataan 1.1.2014 alkaen tai aikaisemmin.

Tutkijakoulukoordinaattorin tehtävänä on vastata tutkijakoulun hallintoon sekä toiminnan käynnistämiseen ja kehittämiseen liittyvistä tehtävistä (esim. tutkijakoulun yhteisten opintojen suunnittelu, organisointi ja koordinointi) sekä koulun kansallisesta ja kansainvälisestä markkinoinnista ja viestinnästä. Koordinaattori osallistuu myös kansallisen ja kansainvälisen rahoituksen hankkimiseen. Kullakin koordinaattorilla on lisäksi vastuullaan jokin kaikkia tutkijakouluja koskeva tehtävä.

Parhaimmat edellytykset tehtävän hoitamiselle antavat valmiudet itsenäiseen ja oma-aloitteiseen työskentelyyn sekä hyvä organisointi- ja yhteistyökyky. Hakijalla toivotaan olevan tohtorin tutkinto. Tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää yliopiston toimintaympäristön ja tohtorikoulutuksen tuntemusta sekä kokemusta tutkimus- ja opintohallinnosta. Arvostamme erityisesti sujuvaa kirjallista ja suullista ilmaisua sekä neuvottelu- ja esiintymistaitoja, hyviä tietoteknisiä valmiuksia sekä valmiutta toimia kansainvälisessä toimintaympäristössä.

Palkkaus perustuu yliopistojen palkkausjärjestelmän muun kuin opetus- ja tutkimushenkilöstön vaativuuskehikon tasoon 10. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuva palkanosa.

Hakemukseen tulee liittää ansioluettelo. Hakemus osoitetaan kehitysjohtajalle ja toimitetaan liitteineen osoitteeseen hy-kirjaamo@helsinki.fi. Sähköpostin otsikkokenttään liitetään merkintä: Tutkijakoulukoordinaattori. Hakuaika päättyy 25. lokakuuta 2013.

Lisätietoja tehtävästä ja palkasta antavat kehitysjohtaja Ritva Dammert, ritva.dammert@helsinki.fi, 050 568 7969 (tavoitettavissa puhelimitse ainoastaan perjantaisin) ja tutkimushallinnon asiantuntija Nina Saris, nina.saris@helsinki.fi, 09 191 23590. Työsopimus solmitaan 4 kuukauden koeajalla.

16.10.2013 - 11:35 Marina Kurtén
11.10.2013 - 13:23 Marina Kurtén