Työhyvinvointikyselyn vastaukset julki

Yliopistolaiset arvioivat työhyvinvointitilanteen lähes yhtä hyväksi kuin kaksi vuotta sitten, käy ilmi lokakuussa toteutetusta työhyvinvointikyselystä. Laskua on tosin tapahtunut vastaajamäärässä, sillä kyselyyn osallistujia oli 10 prosenttia vähemmän kuin edelliskerralla.

Lähiesimiestyö sai kyselyssä hyvät arviot erityisesti tasapuolisuuden ja luottamuksen osalta. Arviot olivat heikentyneet muutosten kuormittavuuden ja uramahdollisuuksien osalta.

Työhyvinvointikysely toteutettiin hyvin pian Muutosohjelman julkistamisen jälkeen. Tämä näkyi jonkin verran esimerkiksi avovastauksissa.

– Avovastauksia tuli lähes yhtä paljon kuin edelliskerralla, vaikka vastaajia oli vähemmän. Yliopistolaisilla on ollut halu kommentoida tilannetta, sanoo tasa-arvovastaava Terhi Somerkallio.

Lue koko uutinen Flammasta ja tietojenkäsittelytieteen laitoksen tulokset Flammatiedotteesta

04.12.2015 - 10:49 Pauliina M J Pajunen
03.12.2015 - 11:31 Pauliina M J Pajunen