EDOC–konferenssi Helsingissä 29.8. - 2.9.2011

Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitos isännöi 29.8 - 2.9. Kumpulan kampuksella 15. kansainvälistä EDOC -konferenssia. Konferenssin viitekehys liittyy yritysjärjestelmiin, niiden arkkitehtuureihin ja teollistuviin alustoihin. Erityisesti konferenssisarjassa toistuvia teemoja ovat liiketoimintaprosessien hallinta, palveluperustaiset järjestelmät ja liiketoimintaa tukeva järjestelmien verkottuminen.

Konferenssi on vuosittainen ja kiertää kolmea maailmankolkkaa: Eurooppa, Aasia-Oseania ja Amerikat. Helsinkiä isännöintivuorossa seuraa kuuluisa Tsinghuan yliopisto Kiinassa.

Konferenssi tuo Helsinkiin kansainvälisen aktiivisen joukon tutkijoita ja teollisuuden edustajia, joiden kädenjälki näkyy niin standardoinnissa kuin korkealaatuisessa akateemisessa tutkimuksessa ja koulutuksessa. Suomalaisten yritysten ja tutkimusyhteisöjen toivotaan konferenssin myötä löytävän selkeämmin yhtymäkohdat käytännön kehitystyön ongelmien ja jo olemassa olevien tutkimustulosten välillä, ja rohkaistuvan harppaamaan näkyvissä olevan kehityskaaren nykyaikaisempaan päähän.

24.08.2011 - 09:30 Webmaster