Uudempi, viileämpi Software Factory 2.0 avautuu

Software Factory 2.0 rakennusvaiheen loppusuoralla.

Opiskelijat, tutkijat ja teollisuuspartnerit saavat enemmän tilaa, paremmat yhteydenpitovälineet ja kirjaimellisesti viileämmän ympäristön uudessa Software Factory 2.0:ssa.

Software Factory 2.0:n rakentaminen alkoi kesällä 2011 ja viimeistely on parhaillaan käynnissä. Software Factory avaa ovensa 29. elokuuta tutustumista varten ennen ensimmäisen projektin käynnistystä.

Uudessa ohjelmistotehtaassa on karkeasti laskettuna kaksinkertaistettu lattiatila. Paikkamäärä on kasvanut ja tilaa on nyt entistä suuremmille projekteille. Tehtaassa on runsaasti yhteistoiminnallisen ohjelmistosuunnittelun, projektinhallinnan ja kommunikaation työkaluja jotka tukevat projekteja. Tehtaan paikka Exactumin Unicafen vieressä on myös parempi.

Eräs suuri parannus on vastikään asennettu ilmastointijärjestelmä.
– Ensimmäinen Software Factory kävi kuumana, etenkin kesällä. Versio kaksi on paljon viileämpi, hymähtää Fabian Fagerholm, joka on vetänyt tehtaan siirto- ja parannusprojektia.

Uusissa toimitiloissa on myös otettu huomioon hyvinvointi ja mukavuus. Paljon keskittymistä vaativat tehtävät on sijoitettu erityiseen osaan huonetta, jota ympäröi ääntä vaimentava tekstiili. Mini-olohuone ja keittiö mahdollistavat luovia taukoja ja vapaamuotoisia design-kokouksia.

Ensimmäinen Software Factory 2.0:n projekti alkaa syyskuun alussa. Opiskelijoita kehotetaan lähettämään hakemuksensa ilmo-järjestelmän kautta!

***

Voit tutustua Software Factory 2.0:aan FiDiPro-professori Jürgen Münchin juhlaluennon yhteydessä.

Software Factory on kokeellinen ohjelmistojen T&K-laboratorio jonka tavoite on stimuloida koulutusta, poikkitieteellistä tutkimusta ja korkeatavoitteista yrittäjyyttä. Lisätietoja osoitteessa http://www.softwarefactory.cc/

Software Factory 2.0 -projektin yhteyshenkilöt:

• Fabian Fagerholm
  • Teija Kujala