Uusi yliopistonlehtori Antti-Pekka Tuovinen

Kuka olet ja mistä tulet?

Olen FT (HY/TKTL) Antti-Pekka Tuovinen, takana on 12 vuotta töitä Nokialla ja Accenturella (tutkimusta ja tuotekehitystä älypuhelinten parissa) ja sitä ennen kuutisen vuotta laitoksella tutkimus- ja opetushommissa.

Mitä ryhdyt tekemään laitoksella?

Ryhdyn hoitamaan yliopistonlehtorin tointa ohjelmistojärjestelmien alueella.

Miksi olet päätynyt juuri Helsingin yliopiston
tietojenkäsittelytieteen laitokselle?

Laitoksella oli sopiva työpaikka tarjolla. Laitos on tuttu entuudestaan, ja uskon sen tarjoavan minulle mielekkäitä tehtäviä, hyvän työympäristön sekä hyvät mahdollisuudet kehittää osaamistani.

Mitä tiedät laitoksesta ja mitä odotat siltä?

Edellinen vastaus vastaa tähänkin.

Miten vietät vapaa-aikasi?

Luen paljon kaikenlaista ja olen kiinnostunut monista asioista, kuntoilen ja ulkoilen, harrastan jonkun verran lentosimulaattoreita ja pientä näpertelyä.

Mitä kaikkien on syytä tietää sinusta?

Minua kutsutaan "AaPee":ksi tai Antti-Pekaksi. Vaikka työhöni ei suoranaisesti kuulu tutkimusvelvoitetta, olen kiinnostunut tutustumaan laitoksen tutkimusryhmiin - jos voisin jotenkin tutkimustoimintaankin osallistua.

02.05.2012 - 12:43 Teija E Kujala
02.05.2012 - 12:37 Teija E Kujala