Yliopisto yhteiskunnassa -palkinto - Ehdota palkinnon saajaa!

Yliopistot toimivat läheisessä kosketuksessa muun yhteiskunnan kanssa ja edistävät tutkimustulostensa yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Yhteiskunnallinen vuorovaikutus (YVV) on keskeinen osa Helsingin yliopiston strategiaa, ja tiedekunnat ja laitokset toteuttavat sitä omien perustehtäviensä – tutkimuksen ja opetuksen - puitteissa.

Korostaakseen yliopistojen kolmannen tehtävän merkitystä Helsingin yliopisto on päättänyt, että vuosittain jaetaan

Yliopisto yhteiskunnassa –palkinto

tunnustuksena esimerkillisestä ja vaikuttavasta työstä Helsingin yliopiston yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen alueella.

Palkinnon saaja voi olla yksittäinen henkilö, ryhmä, yksikkö tai yhteisö, joka on merkittävällä tavalla
• edistänyt Helsingin yliopiston opetuksen ja tutkimuksen tulosten käytettävyyttä ympäröivässä yhteiskunnassa tai
• kehittänyt yliopiston ja sen sidosryhmien yhteistyötä tai
• lisännyt yliopiston kansallista tai kansainvälistä näkyvyyttä ja mainetta tai
• muutoin merkittävällä tavalla edistänyt yliopiston yhteiskunnallisten tehtävien toteuttamista.

Palkinnon suuruus on 5 000 euroa. Palkituiksi voivat tulla Helsingin yliopiston henkilöstön jäsenet, opiskelijat tai yhteistyökumppanit. Ehdotuksia palkinnon saajaksi voivat tehdä kaikki yliopistoyhteisön jäsenet.

Vuoden 2012 palkintoa koskevat ehdotukset perusteluineen toimitetaan 21.09.2012 mennessä yliopiston viestintään sähköpostitse osoitteeseen insight@helsinki.fi. Ehdotukset tulee osoittaa Helsingin yliopiston yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen neuvostolle. Lisätietoja palkinnosta saa viestinnän yhteiskuntasuhde yksiköstä p. 09-191 21650.

Lopullisen päätöksen palkinnon saajasta tekee Helsingin yliopiston rehtori. Palkinto jaetaan marraskuussa 2012.

03.09.2012 - 11:22 Pauliina M J Pajunen
03.09.2012 - 11:20 Pauliina M J Pajunen