Yliopiston verkkosivut saivat uuden ilmeen

Yliopiston suomen-, ruotsin- ja englanninkielisten verkkosivujen ulkoasua raikastettiin kesän aikana, ja nyt suurin osa sivuista on saanut uuden ilmeen. Uudistus tehtiin yliopiston pääsivustolle (helsinki.fi/yliopisto, helsinki.fi/universitetet ja helsinki.fi/university) – tiedekuntien, laitosten ja yksiköiden sivut jatkavat toistaiseksi nykyisellä ulkoasullaan.

Kesän aikana tehty työ uudisti lähinnä sivuston visuaalista ilmettä – ylläpidon ja sisällöntuotannon tekniikkaa ei siis tällä erää uusittu. Myös sivujen osoitteet ovat säilyneet pääosin entisellään, mutta joidenkin osioiden osoitteita on jouduttu muuttamaan. Vanhempia osoitteita on kuitenkin pyritty ohjaamaan sivujen uusiin sijainteihin, jotta aiemmin tehdyt linkit toimisivat myös jatkossa.

Visuaalisten uudistusten lisäksi sivustolle on tehty myös sisällöllisiä parannuksia, ja satoja vanhentunutta tietoa sisältäneitä sivuja on siirretty arkistoon.

Samaan aikaan nyt tehdyn uudistuksen kanssa on käynnissä myös laajempi julkisten verkkosivujen uudistushanke, jossa sekä yliopiston verkkopalvelun tekniikkaa että ulkoasua kehitetään nykyaikaisempaan muotoon. Alustavan aikataulun mukaan hankkeen ensimmäiset julkistukset tehdään ensi vuoden aikana.

Lisää aiheesta: Julkisten verkkosivujen uudistushanke 2013-2014

Teksti: Tuomo-Pekka Arhi