Joulukahvien yhteydessä jaettiin tunnustuksia

Tietojenkäsittelytieteen laitoksen joulukahveja vietettiin 17.12.2010. Perinteeksi muodostuneeseen tapaan tilaisuudessa palkittiin laitoksella viime vuonna vaikuttaneita henkilöitä seuraavin kunniamaininnoin:

• Positiivinen persoona
  • Hyvä opettaja
  • Hyvä tutkija

Alla palkitut sekä kunniamainintojen perustelut.

Palkitut: Valentin Polishchuk, Jaakko Kurhila, Mikko Pervilä ja Pirjo Moen. Kuvasta puuttuu Antti Laaksonen.

Yliopistonlehtori Jaakko Kurhilalle

on myönnetty Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitoksen Positiivinen persoona -palkinto vuonna 2010. Hänen palkitsemistaan perusteltiin mm. seuraavasti:

Omalla esimerkillään Jaakko on luonut laitokselle uudenlaista positiiviseen asenteeseen ja kannustamiseen perustuvaa yhteishenkeä. Hän löytää henkilökunnan ja opiskelijoiden vahvuudet ja kannustaa heitä eteenpäin taitavasti mentoroimalla. Jaakko ylläpitää tiivistä keskusteluyhteyttä niin opiskelijoihin kuin opettajiinkin. Vaikeissakin tilanteissa hän löytää hyvän lopputuloksen.

Tuntiopettaja Antti Laaksoselle

on myönnetty Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitoksen nuorten opettajien Hyvä opettaja -palkinto vuonna 2010. Hänen palkitsemistaan perusteltiin mm. seuraavasti:

Antti Laaksosella on laaja-alainen sisältöosaaminen. Hän on joustava, yhteistyökykyinen ja pedagogisesti erittäin etevä ja parantanut useiden kurssien sisältöjä. Antti on saanut erinomaista palautetta spontaanisti sekä opiskelijoilta että muilta opettajilta.

Hyvä opettaja Antti Laaksonen

Yliopistonlehtori Pirjo Moenille

on myönnetty Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitoksen Hyvä opettaja -palkinto vuonna 2010, josta hänelle annetaan tämä kunniakirja. Hänen palkitsemistaan perusteltiin mm. seuraavasti:

Pirjo Moenin on poikkeuksellisen monipuolinen opettaja, jonka kurssivalikoimaan kuuluu jokaisen erikoistumislinjan tärkeitä kursseja. Hän on koordinoinut kansainvälistä opiskelijahakuprosessia sekä valmistellut ja toteuttanut kansainvälisten maisteriopiskelijoiden orientoivan kurssin ja saanut tästä kiittävää palautetta ulkomaisilta uusilta opiskelijoilta. Hän on pedagogisesti kouluttanut itseään määrätietoisesti ja osannut soveltaa saamaansa oppia monipuolisesti päämääränään opiskelijoiden syvällinen oppiminen.

Filosofian maisteri Mikko Pervilälle

on myönnetty Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytieteen laitoksen nuorempien tutkijoiden Hyvä tutkija -palkinto vuonna 2010. Hänen palkitsemistaan perusteltiin mm. seuraavasti:

Vuonna 2010 Mikko oma-aloitteisesti aloitti merkittävän kokeellisen osuuden työssään, jossa hän tutki mahdollisuutta jäähdyttää palvelinsaleja ulkoilmalla. Tutkimuksen pohjalta on julkaistu artikkeli tietoverkkoalueen arvostetuimman ACM SIGCOMM -konferenssin yhteydessä järjestetyssä Green Networking -workshopissa. Artikkeli on saanut merkittävästi kansainvälistä huomiota ja valittiin osaksi lehden ACM:n Computer Communications Review numeroa "Best of SIGCOMM 2010 Workshops", joka julkaistaan alkuvuodesta 2011. Tutkimus on myös saanut laajalti huomiota lehdistössä, mukaan lukien Yle, IT-viikko, ja Communications of the ACM:n uutissyöte.

Postdoctoral Researcher Valentin Polishchuk

has been awarded the Department of Computer Science senior researcher’s reward in 2010. His award was justified e.g. as follows:

Valentin Polishchuk has become an international-level player in computational geometry with several publications in top journals and conferences of the field; as a recognition, he was in the program committee of the 26th Annual Symposium on Computational Geometry (SoCG'10). Not only has he focused on this one specific field, but he has also collaborated with several researchers (currently 32) on varying topics in theoretical computer science. Most notably, many undergraduate students have had the opportunity to join the fascinating world of science through his guidance.

18.01.2011 - 09:32 Marina Kurtén
17.01.2011 - 16:34 Thomas J Vikberg