Laitokselle verkkotiedotuksen johtoryhmä

Laitoksen johtaja Esko päätti allekirjoittaneen aloitteesta pari viikkoa sitten perustaa laitoksen tiedotustoimintaa kehittävän ja koordinoivan ryhmän, joka jatkaa strategiapäivien tiedotusasioita pohtineen ryhmän työtä. Esko keksi työrukkaselle komean nimenkin: "verkkotiedotuksen johtoryhmä".

Ryhmä itse otti tavoitteekseen parantaa laitoksen monipuolisen toiminnan näkyvyyttä keskittymällä sähköiseen ajankohtaistiedotukseen. Konkreettisia tuloksia ovat www-etusivulla lisääntyneet uutisjutut sekä tktl-listalle lähetetty ensimmäinen kooste laitoksen tapahtumakalenterista. Lisää on tulossa. Paakin Jukka esimerkiksi lupasi herättää blogin taas henkiin.

Tietoja laitoksen toiminnasta saadaan vain kun joku niistä kertoo. Hallinto hoitaa virkansa puolesta hallintoon liittyvän tiedotuksen, mutta opetuksesta, tutkimuksesta, opiskelusta, yvv:stä yms. voivat tiedottaa vain opettajat, tutkijat ja opiskelijat itse.

Olisi mukava tietää, mitä laitoksella tapahtuu silloinkin kun mitään isoja uutisia ei ole. Henkilöstöltä (ja toisinaan opiskelijoilta ja alumneiltakin) toivotaankin lyhyitä juttuja laitoksella tapahtuvista asioista, ihan vain "pieniä" uutisia. Aiheena voi olla melkein mikä tahansa: opetuskokeilu, uusi kurssi, tapahtumat, kurssien posterinäyttelyt, uudet tutkimusprojektit ja niiden aiheet, tutkimustulos, uudet henkilöt, jne.

Valokuvauksen harrastajia jo rekrytoitiin valokuvaaja- ja valokuvapoolia varten. Lisää mahtuu mukaan.

Myös kirjoittamisesta kiinnostuneita vapaaehtoisia kaivataan tekemään lyhyt juttu silloin tällöin esim. laitoksen tapahtumasta tms. Tiedettä popularisoiville jutuille muuten olisi tilausta monessakin paikassa (Luma, readme, Linuslandia, lehdet). Kiinnostuneet kirjoittajat voivat ilmoittautua vaikka minulle.

Ryhmään kuuluvat Pirjo Kokkonen, Teija Kujala, Jukka Paakki, Mikko Pervilä, Hannu Toivonen (pj) ja Thomas Vikberg.

Tiedotuksesta keskustellaan laitoskokouksessa pe 15.4. Tervetuloa ideoimaan miten tiedotusta voidaan parantaa!

Teksti: Haba

Kuva "Mixed signals": Esa Pitkänen